Na targach we Frankfurcie, pod hasłem DIGITAL GOES MIDAS, odbyła się premiera konsolety cyfrowej XL8, przeznaczonej do pracy live.

29 marca 2006 r. we Frankfurcie pod hasłem DIGITAL GOES MIDAS odbyła się premiera konsolety cyfrowej XL8, przeznaczonej do pracy live. Firma Midas dotychczas znana była z wysokiej klasy konsolet analogowych, więc przejście w domenę cyfrową wiązało się ze sporymi emocjami ze strony realizatorów.Firma Midas przyzwyczaiła klientów do wysokiej jakości brzmienia oraz niezawodności swoich produktów, co uzasadnia wysokie wymagania stawiane pod tym względem nowej konsolecie XL8. Pewne obawy z przejściem na platformę cyfrową wiązali realizatorzy przyzzwyczajeni do konsolet analogowych, ale jak się okazało, filozofia obsługo XL8 jest na tyle przejrzysta, że nawet realizator nie mający doświadczeń z konsoletami cyfrowymi może rozpocząć pracę z marszu. Firma Midas, projektując interfejs użytkownika, zasięgnęła informacji od swoich klientów, czego od nowej konsolety oczekują – można powiedzieć, że XL8 projektowana była własnie pod kątem ich potrzeb. Dołożono wszelkich starań, aby przesiadka na platformę cyfrową odbyła się bezboleśnie. Łącznie w prace projektowe, implementacyjne i testowe zaangażowano kilkaset osób. Efekt tej pracy podziwiać można było na tegorocznych targach we Frankfurcie.Nowa konsoleta w istocie stanowi w pełni funkcjonalny, zintegrowany system dystrybucji dźwięku, który w celu obsłużenia imprezy na żywo musi zostać uzupełniony jedynie o mikrofony, wzmacniacze, głośniki i okablowanie. Pomimo bogatego wyposażenia, XL8 jest platformą otwartą na współpracę z urządzeniami innych producentów. Konsoleta fizycznie składa się z modułów, standardowy zestaw zawiera 3 moduły wejściowe, 1 wyjściowy i 1 miksujący. Każdy moduł posiada własne zasilanie, procesor i ekran, a jedyne połączenie pomiędzy modułami stanowi kabel Ethernet.Koncepcja obsługi opiera się bardziej na wzrokowej pracy realizatora niż na zapamiętywaniu numerów kanałów, warstw itp. Umożliwiają to funkcje pozwalające na grupowanie, oznaczanie kolorami i opisywanie kanałów, wszystko wedle indywidualnych upodobań. Tak rozwiązana kontrola pozwala realizatorowi myśleć w kategoriach funkcji poszczególnych kanałów w miksie zamiast numerów kanałów, co znacznie ułatwia pracę. Firma Midas postawiła na przejrzystość interfejsu użytkownika – zachowano konsekwencję w ulokowaniu pokręteł, np. regulator czułości nie jest używany do przestrajania filtru itd. Regulatory, które zwykle chcemy mieć pod ręką, wyprowadzono bezpośrednio na panel przedni.W sprzęcie, któremu powierzamy niezwykle odpowiedzialne zadanie miksowania dźwięku na koncercie live, bardzo istotna jest stabilność. Zastosowano tu system operacyjny oparty na Linuxie oraz zdublowano procesor główny. XL8 nie jest konstrukcją delikatną – zbudowana została z myślą o przetrwaniu trudnych nieraz warunków trasy koncertowej. Zapewnia pomoc techniczną w systemie 24/7 oraz 3-letnią gwarancję.Dystrybutora sprzętu Midas szukaj w dziale: Dystrybutorzy i producenci

Tagi:

midas