PRENUMERATA PAPIEROWA


Ekskluzywne wydanie papierowe!
ZAMÓW
OSZCZĘDNOŚĆ I WYGODA

PRENUMERATA ELEKTRONICZNA


Przeczytaj jako pierwszy!
Ściągnij na tablet i smartfon
ZAMÓW (iOS)
ZAMÓW (Android)

W  NUMERZE (4/2018)

archiwum
kolejny
poprzedni

Oddajemy w Państwa ręce 150. numer miesięcznika „Muzyka i Technologia”. Nasz magazyn ukazuje się nieprzerwanie od listopada 2005 roku. Mamy nadzieję, że pozostaniecie Państwo z nami na kolejne lata.
Głównym tematem niniejszego wydania są kulisy realizacji koncertu zespołu TOTO, który 28 lutego gościł w krakowskiej TAURON Arenie w ramach tournée, celebrującego czterdziestolecie istnienia. Podczas tego wydarzenia nasza Redakcja miała przyjemność porozmawiać z Kenem Freemanem, realizatorem FOH zespołu, na temat dźwięku, sposobu miksowania, wykorzystywanych rozwiązań oraz o nowym systemie towarzyszącym zespołowi podczas europejskiej części trasy.

Legendarna grupa TOTO została założona w roku 1977 w Los Angeles przez klawiszowca Davida Paicha i perkusistę Jeffa Porcaro. Na koncie ma ponad czterdzieści milionów sprzedanych płyt na całym świecie, sześć nagród Grammy oraz szereg znanych przebojów, między innymi takich jak „Hold The Line”, „Rosanna”, „Africa” czy „Georgy Porgy”. Wbrew dominującym obecnie trendom koncerty grupy nadal odbywają się w starym, dobrym stylu, co oznacza, że nie oprawa wizualna, ale przede wszystkim muzyka jest podczas nich najważniejsza.

Redaktor Naczelny
Marcin Ziniak

Testy w numerze (4/2018)

Soundcraft Notepad-8FX

Soundcraft Notepad-8FX, pomimo niewielkich gabarytów, oferuje najlepsze cechy znane z konsolet brytyjskiego producenta – niezawodność, najwyższą jakość przetwarzania, profesjonalne efekty i funkcje, które pozwalają na różnorodne zastosowanie. Warto podkreślić jego solidną, niemal pancerną konstrukcję i atrakcyjny design, który w połączeniu z atrakcyjną ceną czyni z niego produkt, który z pewnością warto wziąć pod uwagę podczas wyboru nowego sprzętu.

Martin Mac Encore Performance WRM

Ta głowica spełniła moje oczekiwania pod każdym kątem. Konstrukcja jest bardzo prosta – wszak Encore ma tylko jedną tarczę gobo i nie ma np. pryzmy. Jednak podczas użytkowania tego urządzenia nie ma to znaczenia. Tu inżynierowie zapewnili to, co w precyzyjnej, profesjonalnej pracy jest najważniejsze. System mieszania kolorów bez przebarwień, symulacja halogenu, cicha praca mechaniki, a także to, z czego Martin zawsze słynął. Widać, że ta oprawa przetrwa lata.

Ashly Audio Inc. DigiMIX 24

W kwestii brzemienia produktowi Ashly nie można nic zarzucić. Za tę cenę otrzymujemy przedwzmacniacze o niskim poziomie szumów nawet przy dużym wysterowaniu oraz filtry korektora, którymi możemy dostosować barwy poszczególnych kanałów do naszych potrzeb. Dodatkowo funkcja easy mode zapewnia możliwość obsługi nawet niewykwalifikowanej osobie w zakresie prostego miksowania źródeł w miejscach, w których nie jest wymagana stała obecność profesjonalisty.

Saggiter Bati 4 DL Kit

To bardzo dobry system eventowy. Myślę, że błędem byłoby ocenianie tego kompletu w kategoriach scenicznych. Jest to mobilny, samodzielny, sterowalny na pięć różnych sposobów zestaw reflektorów, dla przeróżnych zastosowań. Jak tylko zobaczyłem Bati kit, natychmiast wyobraziłem sobie kilkadziesiąt miejsc, w których mógłbym go zastosować bez czasochłonnej instalacji związanej z rozkładaniem i maskowaniem przewodów.

Audio-Technica ATM230

ATM230 oferuje szczególnie dobrą jakość, jeśli chodzi o mikrofonowanie zespołów rockowych, popowych i ich pochodnych. W tym segmencie plasuje się w czołówce wśród konkurentów ze swojej półki cenowej, zahaczając znacznie również o półkę wyżej.