Udostępnij
Udostępnij
Wyślij link
> d&b audiotechnik GSL - Rozmowa z Jarosławem Kierkowskim

d&b audiotechnik GSL - Rozmowa z Jarosławem Kierkowskim



Jarosław Kierkowski, dyrektor handlowy Konsbud Audio.

 

Podczas tegorocznych targów Prolight + Sound we Frankfurcie firma d&b audiotechnik zaprezentowała swój najnowszy, przełomowy system nagłośnieniowy. GSL wydaje się być kompletnym narzędziem przeznaczonym dla największych światowych produkcji. Jego ponadprzeciętne możliwości oraz precyzja wykonania gwarantują niesamowite doznania dźwiękowe.

 

To właśnie z powodu najmłodszego dziecka ze stajni niemieckiego producenta spotkaliśmy się z Jarosławem Kierkowskim, dyrektorem handlowym Konsbud Audio, aby pokrótce opowiedział nam o tym, co wnosi system GSL, i przedstawił jego możliwości.

 

 

Damian Antoniuk, Muzyka i Technologia: Jarku, opowiedz nam w trzech żołnierskich słowach o najnowszym systemie d&b audiotechnik GSL.

Jarosław Kierkowski, Konsbud Audio: Nie wiem, czy uda się w trzech żołnierskich słowach. Nawet tysiąc to byłoby pewnie za mało.

 

Rozumiemy, ale musimy zacząć od najważniejszych elementów, które go wyróżniają.

Zacząć trzeba od idei, która przyświecała inżynierom d&b audiotechnik. Jak wiemy, w ofercie firmy był już system wielkoformatowy J, który gościł na największych produkcjach na całym świecie. System ten jest w dalszym ciągu sprzedawany, mało tego – dwa lata temu osiągnął rekord sprzedaży. To niezwykle rzadkie, by system będący dwanaście lat na rynku cieszył się stale rosnącym zainteresowaniem klientów. Mimo niewątpliwego sukcesu J, od kilku lat w stronę producenta były kierowane sugestie klientów, które wskazywały na potrzebę pojawienia się systemu o jeszcze większych możliwościach, większym SPL i jeszcze niższym paśmie, jakie są w stanie reprodukować kolumny szerokopasmowe.

 

 

Ambitne zadanie. Rozumiem, że inżynierowie podjęli rękawicę i oto mamy nowe dziecko.

Tak. Już cztery lata temu konstruktorzy usiedli nad tym problemem, jednocześnie stwierdzając, że skoro oczekiwania rynku są takie a nie inne, trzeba oprócz nich dać coś więcej, coś, czego jeszcze do tej pory nie było. Jako że oni lubią stawiać sobie poprzeczkę wysoko, stwierdzili, iż opracują system, który będzie miał możliwie największą kontrolę kierunkowości w pełnym pasmie. Kierunkowość systemów od zawsze była ważnym zagadnieniem w d&b. Oprócz założeń związanych z samą kierunkowością było kilka innych wytycznych. Mianowicie waga, którą dla pojedynczego modułu określono na maksymalnie 80 kg, oraz fizyczny rozmiar modułu. Wszystko to udało się spełnić.

 

Przejdźmy do szczegółów – oczywiście tych, które możemy zdradzić – w zakresie konstrukcji i nowatorskich rozwiązań.

Warto wyjaśnić, na czym polega wspomniana wcześniej kontrola kierunkowości. Inżynierowie z d&b osiągnęli ją dzięki specjalnej konstrukcji przetworników. Moduł GSL składa się w sekcji średnio- i niskotonowej z dwóch głośników o rozmiarze 14 cali we frontowej części i ma dwa przetworniki dziesięciocalowe po bokach. Pierwotnie, zadaniem mniejszych bocznych głośników było znoszenie energii emitowanej przez system poza osią paczki, włącznie z wygaszeniem całkowitym na 180. stopniu.

 

Tekst

Damian Antoniuk

Muzyka i Technologia

To tylko fragment artykułu. Ten i wiele innych artykułów w całości przeczytasz w magazynie
Muzyka i Technologia
6/ 2018


PRODUCENT: d&b audiotechnik - www.dbaudio.com

DYSTRYBUTOR:Konsbud Audio - www.konsbud-audio.pl

CZYTAJ TAKŻE:

NAJNOWSZE WYDARZENIA

ARCHIWUM

NADCHODZĄCE WYDARZENIA



PRENUMERATA PAPIEROWA


Ekskluzywne wydanie papierowe!
ZAMÓW
OSZCZĘDNOŚĆ I WYGODA

PRENUMERATA ELEKTRONICZNA


Przeczytaj jako pierwszy!
Ściągnij na tablet i smartfon
ZAMÓW (iOS)
ZAMÓW (Android)