Rok 2018 dla marki Kinder – słynnego producenta słodyczy i zabawek – był jubileuszowy: firma obchodziła 50-lecie istnienia. Z tej okazji w połowie października na Stadionie Narodowym w Warszawie odbyła się huczna impreza dla dzieci i rodziców. Organizatorem imprezy była agencja Generations, zaś za obsługę techniczną odpowiedzialna była Grupa TSE. Dostarczyła ona konstrukcje, scenę, oraz multimedia i oświetlenie, a przede wszystkim nagłośnienie, oparte w całości na jednym producencie: L-Acoustics. Dla TSE była to jedna z większych realizacji audio – łącznie zagrało aż 198 zestawów głośnikowych!

 Gigantyczny system audio marki L-Acoustics: 50. Kinder Urodziny na Stadionie Narodowym w Warszawie Rok 2018 dla marki Kinder – słynnego producenta słodyczy i zabawek – był jubileuszowy: firma obchodziła 50-lecie istnienia. Z tej okazji w połowie października na Stadionie Narodowym w Warszawie odbyła się huczna impreza dla dzieci i rodziców. Jej częścią był Koncert Pełen Marzeń, podczas którego wystąpili Dawid Kwiatkowski, Natalia Szroeder, Grzegorz Hyży i Katarzyna Łaska oraz orkiestra symfoniczna. Organizatorem imprezy była agencja Generations, zaś za obsługę techniczną odpowiedzialna była Grupa TSE. Dostarczyła ona konstrukcje, scenę, oraz multimedia i oświetlenie, a przede wszystkim nagłośnienie, oparte w całości na jednym producencie: L-Acoustics. Dla TSE była to jedna z większych realizacji audio – łącznie zagrało aż 198 zestawów głośnikowych! Grupa TSE została założona w 1996 roku przez Łukasza Kubiaka oraz Piotra Baska. Specjalizuje się w multimediach, oświetleniu, nagłośnieniu oraz konstrukcjach scenicznych. Firma ma szerokie doświadczenie od imprez typu festiwalowego (Solidarity of Arts, Live Festival, Krajowy Festiwal Polskiej Piosenki w Opolu, Międzynarodowy Dziecięcy Festiwal Piosenki i Tańca w Koninie), po eventy polityczne (Szczyt Nato w Warszawie, wizyty prezydenta Obamy i prezydenta Trumpa w Polsce). Na stałe zatrudnia ponad 60 osób, realizuje około 500 imprez rocznie i stale inwestuje w najlepszy na rynku sprzęt. W samym tylko 2017 roku firma zainwestowała ponad 4 mln zł! Piotr Basek mówi: „Jestem zadowolony z poczynionych inwestycji w sprzęt L-Acoustics.  Kiedy realizatorzy słyszą ‘L-Acoustics’, mają świadomość, że cały sprzęt jest na najwyższym poziomie i dotyczy to zarówno audio, jak i wszystkich pozostałych urządzeń.” Grupa TSE od wielu lat na stale współpracuje z agencją eventową Generations, obsługującą markę Kinder.  Przy tak wielkiej realizacji, jaką były 50. urodziny marki Kinder, klient brał pod uwagę nie tylko dobrą dotychczasową współpracę, ale również doświadczenie „stadionowe”, które Piotr Basek i jego pracownicy zyskali przy evencie organizowanym na Stadionie Miejskim w Poznaniu. Była to również impreza urodzinowa, tym razem dla jednego z największych światowych producentów samochodów. Wówczas na całej płycie stadionu odbywała się gigantyczna projekcja z 36 projektorów laserowych o sile 30 tys. lumenów każdy, zaś nagłośnienie zrealizowano również za pomocą rozbudowanego systemu L-Acoustics. Widownia zgromadzona była na całej koronie, system obejmował więc 360 stopni. Jednak jest to dużo mniejszy stadion od warszawskiego, niezadaszony i generalnie „łatwiejszy”. Przygotowując się do eventu na Narodowym, Piotr Basek zrozumiał, że musi zaangażować dużo większe środki. „Początkowo planowaliśmy skromniejszy system, ale plany te zweryfikowaliśmy po wykonaniu modelu stadionu i projektu nagłośnienia w programie L-Acoustics Soundvision, oraz podczas odprawy całej ekipy odpowiedzialnej za dźwięk na evencie Kindera. Realizatorzy stwierdzili jednogłośnie, że potrzebujemy więcej mocy i większej liczby głośników. Postanowiliśmy wyjść naprzeciw potrzebom klienta, niezależnie od zaplanowanego budżetu. Firma Audio Plus, przede wszystkim w osobie Wojtka Mazurka, bardzo nam tu pomogła. Nie bylibyśmy w stanie zrealizować tego przedsięwzięcia, korzystając tylko z własnych zasobów. Wojtek ściągnął z rynku chyba każdą wolną paczkę L-Acoustics w tym kraju!” „Zawieszenie i strojenie tak dużego systemu, przy jednorodności marki L-Acoustics i prowadzonych przez nas szkoleniach, nie było problemem. – mówi Wojciech Mazurek, manager działu Concert Sound w firmie Audio Plus – Prawdziwym wyzwaniem było zorganizowanie takiego systemu! Na szczęście się udało i mogę być dumny z udziału w tak wymagającym przedsięwzięciu.” Łącznie użytych zostało prawie 200 zestawów głośnikowych. To, że cały system pochodził od jednego producenta, było istotną przewagą. „Kluczem marki L-Acoustics jest elastyczność – dodaje Piotr Basek – To są jednolite klocki, na całym świecie takie same, które pracują w jednej stabilnej sieci LA Network. Wszystko konfiguruje się z poziomu jednego komputera. Jeden człowiek ma kontrolę nad całym systemem audio, nawet w tak dużym obiekcie jak Narodowy.”  System składał się z następujących elementów: 24 zestawy szerokopasmowe K2 jako nagłośnienie frontowe, wspomagane przez 16 subwooferów SB28. Jako frontfill grały cztery zestawy ARCS, zaś jako monitory posłużyło 12 zestawów X12. Poszczególne linie opóźniające realizowały modele Kara (aż 117 sztuk) oraz Kiva II (24 sztuki). Wszystkie zestawy głośnikowe były zasilane z końcówek mocy LA4X, LA8 oraz LA12X. Ponadto wykorzystano sześć kompletów urządzeń pomiarowych Teqsas LAP TEQ oraz LAP TEQ plus, które pomogły ustawić odpowiednie kąty propagacji. Cały projekt został wykonany w dedykowanym programie Soundvision, którego Piotr Basek jest fanem. Nic dziwnego – oprogramowanie to ułatwia wycenę imprezy, co bezpośrednio wpływa na relacje z klientem, a więc na stabilność biznesu.  W kontekście 50-lecia marki Kinder Piotr Basek w samych superlatywach wypowiada się o pracy w środowisku L-Acoustics: „Nad całym systemem jest nadzór i kontrola jednego człowieka. Dźwięk na całym stadionie upakowaliśmy w jednym światłowodzie! A to niełatwe. Mam duży respekt do Stadionu Narodowego, zwykle nie doceniamy jego rozmiarów. Na przykład, jeśli zapomnisz czegoś z samochodu, przygotuj się na piętnastominutowy spacer.”  Scenariusz i reżyseria: Mateusz PolitProdukcja i koordynacja eventu: Krzysztof WąsProjekt techniczny: Krzysztof Wąs, Piotr BasekEkipa dźwiękowa: Sebastian Byczyński, Paweł Nowicki, Karol TalikCzłonkowie pozostałych ekip: Arkadiusz Pindor, Marcin Kałużyński, Zygmunt Charytonik, Paweł Baran, Adrian Kuzyk, Adam Kuznowicz, Adam Krząstek, Łukasz Rosiński, Jacek Kęsik Zdjęcia: Marcin Kałużyński, Krzysztof Skłodowski Audio Plus jest jednym z najważniejszych w Polsce dystrybutorów profesjonalnego sprzętu audio. W 2018 roku spółka obchodziła jubileusz 20-lecia istnienia. Od początku działalności dostarcza rozwiązania zarówno dla branży instalacyjnej, jak i koncertowej oraz MI. Firma współpracuje z siecią sklepów muzycznych, branżą rentalową, integratorami, architektami i artystami, a także uczestniczy w najważniejszych przedsięwzięciach branży pro-audio w Polsce. Prowadzi dystrybucję kilkunastu uznanych światowych marek, między innymi Electro-Voice, Dynacord, L-Acoustics, RTS, Biamp, Klotz, Switchcraft. Pracownicy Audio Plus są zespołem zaangażowanych ludzi pełnych pasji do technologii i dźwięku. Częścią firmy jest działająca od 1987 roku marka SOKOOL, produkująca w całości w Polsce wysokiej jakości bębny kablowe i systemy przyłączeniowe.