W piątek 14 grudnia 2018 roku w Centrum Kongresowym ICE Kraków odbyła się premiera wyjątkowego projektu muzycznego zatytułowanego Orcheston. Ideą koncertu było połączenie dwóch różnych światów: muzyki klasycznej oraz elektronicznej. Reprezentantem pierwszego z nich była kilkudziesięcioosobowa Orkiestra Akademii Beethovenowskiej, czołowego polskiego zespołu symfonicznego młodego pokolenia. Reprezentantem nurtu muzyki elektronicznej, a za razem pomysłodawcą całego projektu był jeden z najbardziej znanych polskich DJów i producentów muzycznych DJ Gromee.

 Wyjątkowy koncert w ICE Kraków W piątek 14 grudnia 2018 roku w Centrum Kongresowym ICE Kraków odbyła się premiera wyjątkowego projektu muzycznego zatytułowanego Orcheston. Ideą koncertu było połączenie dwóch różnych światów: muzyki klasycznej oraz elektronicznej. Reprezentantem pierwszego z nich była kilkudziesięcioosobowa Orkiestra Akademii Beethovenowskiej, czołowego polskiego zespołu symfonicznego młodego pokolenia. Reprezentantem nurtu muzyki elektronicznej, a za razem pomysłodawcą całego projektu był jeden z najbardziej znanych polskich DJów i producentów muzycznych DJ Gromee.  Motywem przewodnim wydarzenia była przekrojowa prezentacja wielkich przebojów muzyki elektronicznej w przygotowanych specjalnie na tą okazję symfonicznych aranżacjach. Podczas koncertu można było usłyszeć kompozycje takich artystów jak: Kraftwerk, Massive Attack, Depeche Mode, Fat Boy Slim, Chemical Brothers, David Guetta Avicii i ATB. Na scenie dodatkowo zaprezentowali się zaproszeni goście specjalni: Beata Kozidrak, Sarsa, Natalia Szroeder oraz Mateusz Ziółko. Producentem koncertu była firma Prestige MJM, natomiast jego nagłośnieniem zajęli się najlepsi w Polsce specjaliści od muzyki orkiestrowej czyli firma FS Audio z Krakowa.  System główny użyty do nagłośnienia koncertu bazował na dwunastu elementach systemu d&b audiotechnik Y i trzech subwooferach Y-SUB podwieszonymi za gronami głównymi, na stronę. Dodatkowo transmisja niskich częstotliwości była wsparta dwoma subwooferami B22. Jako frontfille umieszczone na krawędzi sceny, zastosowano serię T, tego samego producenta. Cały system był zasilany z pomocą końcówek mocy D80, natomiast głównym kontrolerem systemowym i matrycą był procesor Meyer Sound GALAXY.  Na stanowisku FOH zostały zainstalowane dwie konsolety marki DiGiCo: SD7 (na której była miksowana orkiestra i zespół) oraz DiGiCo SD12 (na której miksowano wszystkie wokale). Realizatorami byli Marek Suberlak i Wojciech Białoskórski. Trzecią konsoletą firmy DiGiCo tego wieczoru był model SD10, który pełnił funkcję konsolety monitorowej.  Ze względu na konieczność pracy z clickiem i podkładami, wszyscy członkowie orkiestry zostali zaopatrzeni w odsłuchy personalne natomiast m.in. dla chórku, perkusisty i klawiszowca zostały zapewnione miksery Allen & Heath ME-1. Gwiazdy korzystały z odsłuchów bazujących na systemie Sennheiser ew 300 G3 i ew IEM G4 oraz monitorów podłogowych Meyer Sound MJF-208.  Wszyscy wokaliści korzystali z mikrofonów bezprzewodowych systemu Shure Axient Digital, natomiast orkiestra została opięta przy pomocy potężnego zestawu mikrofonów takich marek jak: Schoeps, DPA, Audio-Technica czy Neumann.  Na zakończenie warto wspomnieć, że Realizatorem oświetlenia był Michał Parzych, który korzystał z urządzeń znajdujących się na wyposażeniu Centrum Kongresowego ICE Kraków. Za wyjątkowe efekty laserowe odpowiadała z kolei firma Visual Sensation.  Projekt Orcheston został niezwykle entuzjastycznie przyjęty i już na kilka tygodni przed jego datą, wszystkie bilety zostały wyprzedane. Ogromny sukces koncertu w Krakowie spowodował, że Gromee wraz z Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej zaprezentuje swój projekt ponownie, tym razem w Warszawie.  Jak zapowiadają organizatorzy, podczas majowego koncertu  również nie zabraknie gości specjalnych. TekstŁukasz Kornafel i Marcin ZiniakMuzyka i Technologia ZdjęciaŁukasz KornafelMuzyka i Technologia 

Tagi:

digico