Jak co roku wraz z początkiem wakacji wystartowała letnia trasa koncertowa „Lato z Radiem” jej realizacją zajeła się Agencja Muzyczna Union, stosując na każdym z koncertów system L-Acoustics.

Jak co roku wraz z początkiem wakacji wystartowała letnia trasa koncertowa „Lato z Radiem”. Jej tegoroczna edycja została zainaugurowana 25 czerwca w Legionowie, a wielki finał jest zaplanowany na 28 sierpnia w Otwocku. Realizacją wszystkich koncertów – z wyjątkiem krakowskiej odsłony, zorganizowanej z wykorzystaniem sprzętu pracującego w ramach Światowych Dni Młodzieży – zajmie się Agencja Muzyczna Union, stosując na każdym z koncertów system L-Acoustics. Gwiazdami tegorocznej trasy „Lato z Radiem” będą m.in.: Afromental, Blue Cafe, Brathanki, Ewa Farna, Feel, Sylwia Grzeszczak, Łzy, Pectus, Perfect oraz T.Love. Jak co roku prócz koncertów odbędą się konkursy i różnorodne wydarzenia zaplanowane przez Polskie Radio. Dzięki współpracy podpisanej między Polskim Radiem i Telewizją Polską po raz pierwszy część koncertów będzie transmitowana na antenie telewizyjnej.  Zapewnieniem techniki na potrzeby całej trasy zajęła się Agencja Artystyczna Union. Przygotowany na potrzeby „Lata z Radiem” zestaw składa się z dwunastu głośników L-Acoustics K2 i ośmiu subbasów L-Acoustics SB28. Na potrzeby tego projektu są one instalowane w konfiguracji L-R w układzie end fired. O wyborze takiej konfiguracji zdecydowały wymagania organizatorów i scenografii. Wszystkie głośniki systemu PA musiały zostać zainstalowane w przygotowanej na potrzeby nagłośnienia wieży z konstrukcji Layhera i zakryte banerami. Jak przyznała ekipa Agencji Muzycznej Union, taka konfiguracja pozwoliła osiągnąć optymalne efekty przy jednoczesnej możliwości zmieszczenia subbasów w jednej ramce rusztowania Layher. System główny wsparł frontfill zbudowany na bazie głośników L-Acoustics KARA. O ich wyborze zdecydowały wymagania realizacji telewizyjnej, a więc niski profil i niewielkie wymiary obudowy.Ze względów logistycznych w przypadku, gdy odległość między koncertami odbywającymi się dzień po dniu jest większa niż 100–150 km, stosowany jest bliźniaczy system PA. Dzięki temu, gdy jedna ekipa zaczyna demontaż po poprzednim koncercie, druga ekipa może instalować bliźniaczy system w miejscu kolejnego koncertu. Na scenie pracuje dwanaście monitorów L-Acoustics 12XT przeznaczonych dla koncertujących artystów. Z uwagi na realizację kamerową zostały one rozlokowane na całej scenie z wyjątkiem wybiegu. Sidefill jest skonfigurowany z głośników L-Acoustics ARCS WIFO i subbasów SB18. Takie same subbasy pełnią rolę drumfilla; gdy perkusista nie korzysta z odsłuchu dousznego, są one uzupełniane o monitor lub głośnik ARCS WIFO.  Na całej trasie pracuje konsoleta Midas Pro1. Jest ona wykorzystywana jako konsoleta zarządzająca całością. Trafiają do niej sygnały z innych konsolet, a także dżingle, spoty, muzyka tła czy sygnały z mikrofonów konferansjerów. Jak przyznała ekipa techniczna, model Pro1 doskonale sprawdza się jako konsoleta zarządzająca transmisją sygnałów między FOH a końcówkami mocy, do których (zależnie od wykorzystywanego zestawu końcówek) sygnały trafiają w postaci analogowej lub AES/EBU.  Już w najbliższą sobotę, 9 lipca cały system będzie można zobaczyć, a przede wszystkim posłuchać w Solcu Kujawskim.