Trasa koncertowa „Divide” oparta została na systemie Sennheiser Digital 9000.

Na zdjęciach: Ed Sheeran podczas występu w londyńskiej O2 Arena.Autor zdjęć: Ralph Larmann/larmann.com Trasa koncertowa „Divide” oparta została na systemie Sennheiser Digital 9000. Ed Sheeran zawsze cieszył się ogromną popularnością. Jednak od momentu wydania albumu „Divide”, wspartego trasą koncertową, która została wyprzedana natychmiast po jej ogłoszeniu, zdominował on rankingi popularnych albumów na całym świecie, a jego notowania nigdy wcześniej nie były tak wysokie. Trasa koncertowa zaczęła się w marcu we Włoszech w Turynie, a następne koncerty miały miejsce w Szwajcarii, Niemczech, Szwecji, Danii, Holandii, Belgii, Francji oraz Hiszpanii, po czym przeniosły się do sal koncertowych w Zjednoczonym Królestwie oraz Irlandii. Kolejne występy odbyły się w maju i czerwcu w Ameryce Południowej i Centralnej oraz Meksyku. Przed rozpoczęciem następnego etapu trasy w Stanach Zjednoczonych odbyły się jeszcze koncerty w Wielkiej Brytanii. Ed Sheeran ponownie używa flagowego systemu mikrofonowego Sennheiser Digital 9000 oraz systemu bezprzewodowego monitoringu osobistego z serii 2000, które dostarczyła mu firma produkcyjna Major Tom.  Chris Marsh, kierownik produkcji Eda, jak również inżynier dźwięku front-of-house oraz systemów monitorowania, współpracuje z wokalistą od sześciu lat i posiada pełne wyczucie i zrozumienie tego, co Ed chce i czego oczekuje. Ed korzysta z mikrofonów Sennheiser od początku swojej kariery, a z systemu Digital 9000 zaczął korzystać podczas swojej trasy koncertowej 2014 US, wybierając go dla swojego wokalu, wokalu nagrywanego w pętli oraz gitary.  Mieliśmy gitarę Eda na przewodzie oraz DI przez cztery lata, ponieważ po prostu nie mogłem znaleźć systemu bezprzewodowego, który zapewniłby nam brzmienie, jakiego oczekujemy podczas występów Eda – wyjaśnia Chris – Już przy pierwszym kontakcie z systemem 9000 odkryliśmy, że jest to najbardziej transparentny brzmieniowo system, jaki dotychczas słyszeliśmy. Musieliśmy go sprawdzić na próbach dźwiękowych, ale Ed i ja byliśmy zgodni, że użyjemy go już tej nocy i od tej pory korzystamy z niego już cały czas.  Cztery kanały mikrofonowe są przeznaczone dla gitar akustycznych Eda, jeden kanał jest wykorzystywany przez gitarę elektryczną, a trzy kanały są zarezerwowane bezpośrednio dla Eda – jego wokalu głównego, wokalu nagrywanego w pętli oraz dodatkowo mikrofonu zapasowego. Dla potrzeb wokalu nagrywanego w pętli używamy kapsuły superkardioidalnej MMD 945 – wyjaśnia Marsh – Ponieważ ten wokal jest zapętlany i wielokrotnie powtarzany w utworze, nie mogę ryzykować, że będzie w nim zbyt dużo niepotrzebnych dźwięków z tła, dlatego też wąska charakterystyka kierunkowości kapsuły 945 jest tutaj idealna. Główny wokal Eda jest przekazywany z użyciem dynamicznej kapsuły kardioidalnej MD 9235, która odbiera mnóstwo szczegółów. Co ważne, kapsuła ta świetnie radzi sobie z dość męskim traktowaniem i mocnym zakrywaniem dłonią, które jest charakterystyczne dla stylu Eda. Korzystam z dousznych systemów monitorowania Sennheiser 2050, ponieważ są one wytrzymałe i niezawodne, co jest niezwykle ważne dla samego Eda. Sennheiser ma bardzo dobre, długoletnie relacje zarówno z Chrisem, jak i z Edem – wyjaśnia Jack Drury, Artist Relations Manager w firmie Sennheiser – Jesteśmy uszczęśliwieni, że system Digital 9000 okazał się idealnym wyborem dla Eda, zarówno pod względem oferowanej jakości i wydajności, jak również solidności i niezawodności, która jest tak ważna podczas jego wymagających tras koncertowych. Firma Sennheiser bardzo nas wspiera. – podsumowuje Chris – Wielokrotnie, gdy nie mogliśmy wysłać naszego sprzętu lub też lecieliśmy gdzieś na jeden występ, zawsze mogłem liczyć na pomoc w dostarczeniu niezbędnych urządzeń, których potrzebowałem, a także w zapewnieniu wsparcia technicznego przez 24 godziny, siedem dni w tygodniu.