Po wielu latach posuchy Kraków w końcu stał się miastem, w którym goszczą wielkie nazwiska świata muzyki – głównie za sprawą TAURON Areny Kraków czy centrum kongresowego ICE Kraków. Jednak nie wszystkie produkcje wymagają hali mogącej pomieścić kilkunastotysięczną publiczność czy prestiżowej sali z siedzącą widownią. W stolicy Małopolski brakowało wielofunkcyjnego, w pełni wyposażonego miejsca, gdzie własnymi środkami można by zorganizować zarówno koncert polskiego artysty, produkcję zewnętrzną dla prawie dwóch tysięcy widzów, jak i siedzący spektakl teatralny czy występ kabaretu. Przestrzenią, która pełniła od 2004 roku takie funkcję, był położony w Miasteczku Studenckim Klub Studio, obowiązkowy przystanek na trasie większości polskich i światowych artystów. Niestety, obiekt posiadał wiele niedociągnięć pod względem akustyki, a organizacja tutaj jakiejkolwiek większej produkcji wiązała się z koniecznością udziału firm rentalowych. Niedawno zakończyła się modernizacja budynku, w wyniku czego w starym miejscu powstała zupełnie nowa przestrzeń doskonale zaadaptowana pod względem akustyki i wyposażona w rozwiązania nagłośnieniowe odpowiadające potrzebom nawet najbardziej wymagających artystów.

Sala została powiększona, swoim kształtem przypomina znacznie bardziej prostokąt i znalazł się w niej balkon, na którym może zasiąść 167 widzów. Wraz z wysuwaną trybuną, która jest w stanie pomieścić publiczność w liczbie 193 osób, łącznie wydarzenia odbywające się w klubie może śledzić 2500 gości.

Przeprowadzoną w latach 2017–2018 modernizację klubu trudno określić mianem typowego remontu. W istocie miała tutaj miejsce rewolucja, za sprawą której w miejscu starego obiektu powstała zupełnie nowa przestrzeń, którą łączy tylko bryła obiektu. Konkurs na przebudowę i rozbudowę klubu został przeprowadzony już w 2014 roku i wygrała go pracownia JASA (obecnie ASA) STOŻEK Architekci. Zgodnie z projektem autorstwa Jerzego Stożka, w pokrytej kortenową stalą i zarośniętą zielonymi pnączami bryle została zamknięta wielofunkcyjna sala uzbrojona w rozbudowaną mechanikę sceniczną umożliwiającą nie tylko organizację koncertów, ale także przedstawień teatralnych i innych form kulturalnych. Każdy, kto był kiedykolwiek w Klubie Studio, z pewnością zauważy również zasadniczą różnicę w układzie sali. Dawniej sala była kwadratowa, co wymuszało lokalizację sceny w jednym z jej kątów i granie po przekątnej. Teraz sala została powiększona, swoim kształtem przypomina znacznie bardziej prostokąt i znalazł się w niej balkon, na którym może zasiąść 167 widzów. Wraz z wysuwaną trybuną, która jest w stanie pomieścić publiczność w liczbie 193 osób, łącznie wydarzenia odbywające się w klubie może śledzić 2500 gości. Najważniejszą cechą sali jest to, że odznacza się ona doskonała akustyką. Jej zaprojektowaniem zajął się zespół Manufaktury Technologicznej z Wojciechem Kostrzewą i Maciejem Łukaszewiczem na czele. Praktycznie nie ma w tej przestrzeni powierzchni, która nie byłaby zaadoptowana i nie pełniła określonej funkcji mającej na celu zapewnienie jak najlepszej słyszalności dla publiczności znajdującej się w każdym miejscu sali. Wszystkie ściany, podłogi, elementy wystroju mają tutaj określone zadanie. Zadbano również o to, aby znajdujące się w tej przestrzeni szyby były pochylone i nie powodowały niekorzystnych odbić. Projektantom sali wielofunkcyjnej udało się uzyskać również ponadprzeciętną zrozumiałość mowy, która według wskaźnika STI sięga nawet wartości 0,75 oznaczającej doskonałą zrozumiałość sylab, słów i całych zdań. Przy wsparciu systemu elektroakustycznego niezależnie od zajmowanych miejsc widzowie są w stanie usłyszeć każdy szczegół.

Praktycznie nie ma w tej przestrzeni powierzchni, która nie byłaby zaadoptowana i nie pełniła określonej funkcji mającej na celu zapewnienie jak najlepszej słyszalności dla publiczności znajdującej się w każdym miejscu sali. Wszystkie ściany, podłogi, elementy wystroju mają tutaj określone zadanie.

Co ciekawe, na balkonie zgodnie z założeniami projektowymi jest mniej basu, niż ma to miejsce na dole. Wynika to z faktu, że w tym miejscu w trakcie koncertów zazwyczaj zasiadają nieco bardziej dojrzali melomani i duże natężenie niskich częstotliwości nie jest dla nich najistotniejsze. Co więcej, warunki akustyczne na balkonie odznaczają się najwyższymi wartościami STI. Ma to związek z tym, że balkon jest przestrzenią zabudowaną z trzech stron. Dzięki temu widzowie siedzący tutaj przy nagłaśnianych imprezach naprawdę są w stanie usłyszeć każdy oddech i mlaśnięcie wokalisty czy lektora! Również każdy z ciągów komunikacyjnych oraz wszystkie bary mają większą lub mniejszą adaptację akustyczną, co również przekłada się na komfort widzów znajdujących się poza salą główną. Dodatkowo podłoga sali, jak i ściana oddzielająca ją od korytarzy zostały umieszczone na wibroizolatorach znacznie ograniczając przesłuchy. Również wszystkie sufity są pokryte pięciocentymetrową celulozą, co także przekłada się w pozytywny sposób na panujące tutaj warunki akustyczne. Sali wielofunkcyjnej towarzyszy również rozbudowana infrastruktura rozszerzająca funkcjonalność obiektu. Znajdziemy tutaj biura, szatnie, garderoby dla artystów, zaplecze sceniczne, magazyny, niewielka przestrzeń wystawiennicza, a także restauracje i pub, a w 2019 roku swoją działalność zainauguruje tutaj również niewielki browar.

Łącznie do klubu zostało dostarczonych dwadzieścia elementów d&b audiotechnik V8 dających ogromne możliwości konfiguracji. Standardowa z nich to siedem elementów szerokopasmowych na stronę wspartych czterema frontfillami i sześcioma subwooferami B22.

Sprzęt dla wymagających
Po zakończeniu gruntownego remontu i zaadaptowania klubu pod względem akustyki został przeprowadzony trzeci etap całej modernizacji, którego przedmiotem był zakup nowoczesnego systemu elektroakustycznego. Zgodnie z założeniami projektu dofinansowanego ze środków UE miał się tutaj znaleźć system umożliwiający zmiany kątów między poszczególnymi elementami grona (a więc, jak nie trudno się domyślić, system liniowy) wraz z processingiem zapewniającym jak najlepsze pokrycie dźwiękiem całej nagłaśnianej przestrzeni. Po blisko dziesięciu latach funkcjonowania klubu pracująca tutaj ekipa i włodarze zdążyli doskonale poznać potrzeby tego miejsca i wymagania względem nagłośnienia zarówno własnych przedsięwzięć, jak i gościnnych produkcji. W przeszłości klub posiadał bardzo nie wielkie nagłośnienie, które było wykorzystywane tylko do małych imprez związanych głównie z transmisją głosu (jak spotkania czy występy kabaretów). W przypadku koncertów zawsze ich obsługą i dostawą rozwiązań nagłośnieniowych zajmowała się firma zewnętrzna. Jednym z założeń remontu było to, aby po jego przeprowadzeniu w klubie znajdował się sprzęt, który podniesie jakość dźwięku odbywających się tutaj przedsięwzięć, rozszerzy wachlarz artystów, którzy będą mogli tutaj wystąpić, oraz sprawi, że do realizacji nawet najbardziej zaawansowanych technicznie i największych produkcji nie będzie konieczny udział firm trzecich. Projektowanie klubu zarówno jego akustyki, jak i pracujących w nim rozwiązań technicznych trwało kilka lat. W tym czasie ekipa Studia miała możliwość odwiedzenia kilku klubów w Polsce i zagranicą i zobaczenia, jakie pracują w nich rozwiązania techniczne oraz podpatrzenia zarówno tego, co zostało zrobione w nich dobrze oraz jakich błędów należy unikać. Przykładowo realizatorzy frontowi grający w klubie mają bardzo dużą dowolność, jeżeli chodzi o miejsce ustawienia konsolety. Może się ona znaleźć na balkonie, na podłodze klubu wśród publiczności przed sceną, ale także w przestrzeni reżyserki (wyposażonej w otwieraną szybę).

Dostarczone rozwiązania zapewniają sporą elastyczność konfiguracji w zależności od potrzeb.

Przetarg na dostawę kompletnego systemu nagłośnieniowego wraz z wieloma dodatkowymi elementami wygrała firma Konsbud Audio. Do klubu został dostarczony system d&b audiotechnik V z dwudziestoma zestawami V8. Taka liczba daje bardzo szerokie możliwości i dużą elastyczność w zakresie konfiguracji systemu. Początkowo projekt zakładał instalację dwóch gron po sześć elementów, umieszczenie czterech zestawów V8 jako frontfilli oraz dwóch tych elementów na stronę w roli outfilli. W zależności od potrzeb system może być rekonfigurowany i w przypadku wielu produkcji najlepszą konfiguracją jest ta, na którą składają się dwa grona frontowe po siedem elementów oraz cztery zestawy frontfill. W takim wariancie dwa pozostałe zestawy V8 mogą być wykorzystane na przykład jako dodatkowy sidefill czy drumfill. Dzięki temu, że wraz z systemem został dostarczony zestaw skrzyń transportowych, wszystkie dodatkowe elementy mogą być bezpiecznie przechowywane i transportowane. Za przetwarzanie najniższych częstotliwości jest odpowiedzialny zestaw sześciu subwooferów d&b audiotechnik B22 zlokalizowanych pod sceną. Cały system frontowy jest zasilany za pomocą końcówek mocy D80 i pracuje w oparciu o technologię  ArrayProcessing, wykorzystującej dobrane indywidualnie dla każdego zestawu głośnikowego zestawy filtrów FIR i IIR umożliwiające precyzyjną obróbkę dźwięku. W efekcie zapewnia to znacznie lepsze pokrycie dźwiękiem i bardziej wyrównaną charakterystykę częstotliwościową w obrębie całej nagłaśnianej przestrzeni. Jak przyznaje kierownik działu techniki scenicznej Kuba Popiela: „ArrayProcessing jest potężnym narzędziem. Zadanie jak najlepszego pokrycia dźwiękiem całej nagłaśnianej przestrzeni, które wymagałoby prawdopodobnie wielu godzin strojenia, walki i musiało skończyć się pewnym kompromisem, tutaj możemy otrzymać za sprawą naciśnięcia jednego przycisku, który wnosi naprawdę wiele zarówno, jeżeli chodzi o pokrycie, jak i charakterystykę częstotliwościową na całym obszarze sali”.

Za przetwarzanie najniższych częstotliwości jest odpowiedzialny zestaw sześciu subwooferów d&b audiotechnik B22 zlokalizowanych pod sceną.

Jak dodaje Paweł Berbecki z firmy Konsbud Audio: „W klubie mamy kilka typów powierzchni do nagłośnienia, klasyczną płytę z widownią stojącą lub siedzącą, balkon z trybuną siedzącą oraz opcjonalną rozkładaną trybunę. Już z samej teorii o źródłach liniowych wynika, że równa dystrybucja dźwięku na takich powierzchniach w przypadku konwencjonalnych systemów jest praktycznie niemożliwa. Właśnie do takich zastosowań powstał ArrayProcessing, dzięki któremu otrzymujemy bardzo zbliżone wrażenia słuchowe niemal w każdym miejscu sali. Dodatkowo ogromny »headroom« systemu V pozwala ustawienie mniejszego spadku poziomu głośności wraz z odległością, co z pewnością docenią widzowie stojący w pierwszych rzędach, jak i ci siedzący na balkonie.” Aby przyspieszyć konfigurację systemu nie tylko na płaszczyźnie sprzętowej, ale również programowej dla potrzeb różnorodnych produkcji na etapie konfiguracji i strojenia systemu został przygotowany zestaw presetów na okoliczność imprez siedzących, stojących, koncertów rozrywkowych, przemówień, kabaretów, konferencji czy spektakli teatralnych.

Zgodnie ze specyfikacją przetargową firma Konsbud Audio dostarczyła do klubu konsolety Avid S6L w dwóch rozmiarach S6L-32D oraz S6L-24D z dwiema jednostkami engine: 144-kanałową i 192-kanałową.

Konsolety z riderów
Na etapie poszukiwań rozwiązań, które najlepiej sprawdzą się w klubie, zarówno kierownik działu techniki scenicznej Kuba Popiela, jak i cała ekipa prześledzili setki riderów technicznych. Ta eksploracja pozwoliła zorientować się w wymaganiach zespołów, w tym, jakie są faktyczne potrzeby klubu i jakie konsolety mogą stać się najlepszym wyborem. Zgodnie ze specyfikacją przetargową firma Konsbud Audio dostarczyła do klubu konsolety Avid S6L w dwóch rozmiarach S6L-32D oraz S6L-24D z dwiema jednostkami engine: 144-kanałową i 192-kanałową. W zależności od potrzeb mogą być one wymiennie stosowane na scenie bądź na stanowisku FOH. Wraz z konsoletami zostały dostarczone również dwa stageracki Stage 64. Jak powiedział nam kierownik techniczny klubu, jedną z olbrzymich zalet tego systemu miksującego jest to, że: „Avid genialnie rozwiązuje sprawę walki o gain. Każdy realizator otrzymuje swój gain i nie ma tutaj konieczności myślenia o tym, że trzeba się przełączyć w inny tryb, żeby dokonać manipulacji, czy że trzeba wziąć pod uwagę, co w danym momencie robi drugi realizator np. na stanowisku monitorowym, można o tym nie myśleć, każdy robi po swojemu i jest to olbrzymie ułatwienie”. Co więcej, racki pracujące na scenie są wyposażone również w splittery analogowe, nie ma więc problemu z oddaniem sygnałów również w takiej postaci. Dzięki znajdującym się na ścianach na scenie zestawom przyłączom, sygnał ze sceny można wysłać niemal w dowolne miejsce klubu w wielu różnych formatach. Zastosowanie konsolet Avid S6L dało przede wszystkim olbrzymią elastyczność. Jak przyznał Kuba Popiela: „W naszej konfiguracji konsolety praktycznie nie mają ograniczeń. Ze względu na rozbudowane możliwości konfiguracji i dużą moc obliczeniową nigdy nie ma sytuacji, w której muszę powiedzieć, że nie mam wolnego wejścia, wyjścia, matrycy czy że nie mogę wpiąć jeszcze jednej wtyczki. Ja zawsze mam wszystkich tych elementów z naddatkiem.”

W zależności od potrzeb konsolety mogą być wymiennie stosowane na scenie bądź na stanowisku FOH.

Dystrybucja sygnałów między konsoletami a końcówkami mocy zasilającymi system może odbywać się w różnoraki sposób. Klub jest przygotowany na to, aby można było przyjmować tutaj zewnętrzne ekipy czy realizatorów podróżujących z własnymi konsoletami i infrastrukturą o dowolnym stopniu zaawansowania. Zastosowane przyłącza umożliwiają przyjęcie sygnałów Dante, sygnałów analogowych, AES/EBU. Na co dzień komunikacja między konsoletami S6L odbywa się za pomocą protokołu AVB. Sygnał z konsolet trafia do wzmacniaczy D80 i interfejsu Dante-AES/EBU d&b audiotechnik DS10 za pomocą standardu AES/EBU i po konwersji na Dante do matrycy Yamaha, która zajmuje się dystrybucją sygnałów do pozostałych części klubu jak dwa bary, palarnia, sala bilardowa, hol, ciągi komunikacyjne itd. Oprócz modeli Avid S6L do klubu zostały dostarczone również pomocnicze konsolety: Allen & Heath SQ6 oraz Yamaha QL1 wyposażone w karty Dante, co również znacząco ułatwia ich integrację z całym systemem.

W ramach modernizacji oprócz systemu frontowego do klubu został dostarczony zupełnie nowy, kompletny zestaw rozwiązań monitorowych.

Na scenie też pięknie
W ramach modernizacji oprócz systemu frontowego do klubu został dostarczony zupełnie nowy, kompletny zestaw rozwiązań monitorowych. Wśród zestawów głośnikowych na scenę znalazły się takie rozwiązania jak: monitory sceniczne typu wedge d&b audiotechnik MAX2, zestawy drumfill bazujące na monitorach typu wedge M2 i subwooferach V-SUB, a także zestawy sidefill skonfigurowane w oparciu o zestawy szerokopasmowe typu point source d&b audiotechnik V7P wsparte kolejnymi subwooferami V-SUB. Wszystkie te zestawy są zasilane za pomocą czterokanałowych wzmacniaczy d&b audiotechnik D80. Zostają jeszcze przy temacie sceny należy zauważyć, że w ramach poczynionych inwestycji, do klubu zostały także dostarczony szeroki wachlarz różnorakich rozwiązań mikrofonowych. W obiekcie pojawiły się dwa systemy bezprzewodowe Shure ULXD4Q wraz z mikrofonowami do ręki oraz bodypackami, a także kilka case’ów wysokiej klasy mikrofonów instrumentalnych jak: Audio-Technica ATM350U, AT8033, AT4050SM, AE2500, Audix i5, D6, Sennheiser e602, e604, e906, e901, e614 czy Shure Beta 52A, Sm57, Sm58, Beta 57 i Beta 58, które umożliwiają nagłośnienie i rejestrację nawet najbardziej złożonych składów.

Za zasilanie wszystkich elementów systemu odpowiadają czterokanałowe wzmacniacze d&b audiotechnik D80. Dodatkowo przy scenie znajduje się również interfejs Dante-AES/EBU odpowiedzialny za konwersję sygnałów. Sygnał z konsolet trafia za pomocą standardu AES/EBU wprost do wzmacniaczy D80 i interfejsu Dante-AES/EBU d&b audiotechnik DS10 i po konwersji na Dante do matrycy Yamaha, która zajmuje się dystrybucją sygnałów do pozostałych części klubu jak dwa bary, palarnia, sala bilardowa, hol, ciągi komunikacyjne itd.

Odsłuchy w warunkach VIP
W tylnej części balkonu, znajdującego się na końcu sali wielofunkcyjnej, zostały zlokalizowane trzy loże VIP zamknięte za szybami. W dwóch większych może równocześnie przebywać około 15–20 osób, zaś w mniejszej 6–8 osób. Każda z nich jest wyposażona w niezależnie nagłośnienie bazujące (w zależności od wielkości sali) na aktywnych monitorach Genelec 8050BPM bądź Genelec 8040BPM. Towarzyszą im panele naścienne Yamaha DCP1V4S, umożliwiające wybór źródła (może być to sygnał z sali podany z wyjścia głównego konsolety, bądź zupełnie niezależna od odbywającego się w klubie wydarzenia mechaniczna muzyka tła. Jak przyznał Paweł Berbecki z Konsbud Audio: „Już po krótkich odsłuchach w trakcie pierwszego uruchomienia monitory Geneleca wydały z siebie tyle niskich częstotliwości, że utrzymaliśmy się w przekonaniu, iż dedykowany subwoofer z pewnością nie będzie potrzebny”. Za sterowanie całym systemem jest odpowiedzialny procesor DSP Yamaha MTX5-D umożliwiający przełączanie sygnałów i regulowanie ich poziomami. Jednak dźwięk live z sali, bądź muzyka odtwarzana mogą towarzyszyć słuchaczom również w wielu innych miejscach. W ciągach komunikacyjnych, w palarni czy w toaletach zostały zainstalowane głośniki sufitowe, do których również może być wysyłany dowolny sygnał. W tym celu w klubie znalazło się dwadzieścia osiem głośników Apart CM20T i cztery głośniki CMS20T zasilane za pomocą dwóch wzmacniaczy PA2240BP producenta. Przechadzając się po klubie, można odnieść surrealistyczne wrażenie, że dźwięk podąża za nami.

W tylnej części balkonu, znajdującego się na końcu sali wielofunkcyjnej, zostały zlokalizowane trzy loże VIP zamknięte za szybami.

Studio zintegrowane
W 2014 roku nieopodal Klubu Studio w dawnej kotłowni zasilającej w energię pobliskie budynki Miasteczka Studenckiego AGH zostało uruchomiona profesjonalna przestrzeń nagraniowa: Studio Muzyczne „Kotłownia”. Obecnie jest ono miejscem prób dla Chóru i Orkiestry Smyczkowej AGH Con Fuoco, Orkiestry Reprezentacyjnej AGH, a także miejscem, gdzie swoje zajęcia dydaktyczne realizują studenci Inżynierii Akustycznej Akademii Górniczo-Hutniczej. Przez trzy lata funkcjonowania studia gościła w nim plejada krakowskich i nie tylko artystów, a także miały tutaj miejsce projekty realizowane we współpracy z Teatrem STU, Teatrem Nowym w Krakowie, Krakowskim Biurem Festiwalowym oraz Telewizją Polską. W ramach ostatniej modernizacji klubu studio zostało zintegrowane z salą wielofunkcyjną znajdującą się w budynku głównym klubu. Dzięki instalacji w studiu mostka Avid HD MADI, studio jest połączone z salą główną zarówno za pomocą standardu AVB, jak i MADI zarówno w postaci elektrycznej, jak i optycznej. Taka konfiguracja daje możliwość rejestracji bądź miksowania materiału dla potrzeb streamingu live, w komfortowych warunkach w świetnie wyposażonej i przygotowanej do tego celu przestrzeni bez przesłuchów z sali.

Nieopodal sali wielofunkcyjnej w sąsiednim budynku znajduje się „Studio Kotłownia”. Dzięki instalacji w studiu mostka Avid HD MADI, studio jest połączone z salą główną zarówno za pomocą standardu AVB, jak i MADI zarówno w postaci elektrycznej, jak i optycznej. Taka konfiguracja daje możliwość rejestracji bądź miksowania materiału dla potrzeb streamingu live, w komfortowych warunkach w świetnie wyposażonej i przygotowanej do tego celu przestrzeni bez przesłuchów z sali.

Komunikacja na falach i w sieci
Do klubu został także dostarczony bardzo rozbudowany system interkomowy. Składa się on z interfejsu 4wire GreenGo InterfaceX oraz trzech pulpitów interkomowych MCXD współpracujących ze słuchawkami z mikrofonem Audio-Technica BPHS1 ułatwiającymi komunikację w trakcie prób, jak i koncertu. Dodatkowo interkom GreenGo jest także sprzęgnięty za pomocą interfejsu GPIO (interfaceX) ze stacją bazową Motoroli (DM1600), która z kolei nadaje sygnał do radiotelefonów przenośnych (DP1400). Umożliwia to bezproblemową komunikację ze wszystkimi członkami ekipy. W klubie jest także wiele miejsc, gdzie można wpiąć do systemu pulpit GreenGo i skąd można prowadzić komunikację. Mowa tutaj o takich miejscach jak: każde stanowisko FOH, reżyserka, scena, miejsce, gdzie poza sceną w trakcie koncertu przebywa technika. Co więcej, dzięki temu, że cały system bazuje na komunikacji bazującej na skrętce i wszystkie sygnały są wyprowadzone w głównej serwerowni, sygnał dla potrzeb interkomów może zostać wysłany na przykład do biura produkcji, garderób czy biur klubu. Pulpit interkomowy można także wpiąć w studiu nagraniowym „Studio Kotłownia”. Dzięki temu nawet realizator siedzący się w oddalonej reżyserce może prowadzić bezproblemową komunikację z technikami pracującymi na scenie i zgłaszać na przykład prośby dotyczące przestawienia mikrofonu przy danym instrumencie, wymiany trzeszczącego przewodu gitarowego czy konfiguracji i ustawienia poziomów DI-boxów instrumentów klawiszowych znajdujących się na scenie.

Do klubu został także dostarczony bardzo rozbudowany system interkomowy. Składa się on z interfejsu 4wire GreenGo InterfaceX oraz trzech pulpitów interkomowych MCXD współpracujących ze słuchawkami z mikrofonem Audio-Technica BPHS1 ułatwiającymi komunikację w trakcie prób, jak i koncertu.

Podsumowanie
Klub Studio to przykład miejsca, gdzie do kwestii modernizacji zdecydowano się podejść w światowy sposób. Najpierw zastanowiono się, jakie są potrzeby tego miejsca, wnikliwie prześwietlono rynek rozwiązań technicznych, sprawdzono „jak to się robi” w innych miejscach, a dopiero później przystąpiono do realizacji. Co więcej, modernizację sali zaczęto od najważniejszego kroku, czyli dokonania adaptacji akustycznej, a dopiero potem pojawił się tutaj system nagłośnieniowy, towarzyszące mu konsolety i pozostałe elementy. Dzięki temu dzisiaj znajdujący się w centrum Miasteczka Studenckiego klub to jedna z najlepszych przestrzeni koncertowych w Polsce, odznaczająca się doskonałymi warunkami akustycznymi z wzorowym czasem pogłosu i wyposażona w światowej klasy system nagłośnieniowymi z konsoletami znajdującymi się w riderach największych gwiazd. Zarówno przestrzeń, jak i znajdujące się w niej wyposażenie mogą być w elastyczny sposób rekonfigurowane, co pozwala odpowiedzieć na wymagania różnych, organizowanych tutaj przedsięwzięć, dzięki czemu możemy być pewni, że krakowski Klub Studio będzie częstym gościem na plakatach, zarówno tych polskich, jak i zagranicznych artystów.

 Tekst i zdjęcia: Łukasz Kornafel, Muzyka i Technologia

Zainteresowały cię opisane rozwiązania i wykorzystane urządzenia?
Skontaktuj się z nami - pomożemy, doradzimy, odpowiemy na Twoje pytania.
mail reklama@muzyka-tech.pl