Kompletną obsługą tegorocznej edycji w zakresie oświetlenia, multimediów i nagłośnienia zajęła się firma Eurosound Production.

14 i 15 sierpnia nad jeziorem Krzywym w Olsztynie odbyła się druga edycja Olsztyn Green Festival. Jest to wyjątkowy projekt mający na celu promocję podstawowych zasad ekologii, zrównoważonego rozwoju i recyklingu przez muzykę i artystów, którym ta tematyka jest szczególnie bliska. W tym roku na przebudowanym terenie plaży miejskiej pojawili się Fisz Emade Tworzywo, Curly Heads, Maria Peszek, Natalia Przybysz, Julia Marcel i Patrycja Markowska. Kompletną obsługą tegorocznej edycji w zakresie oświetlenia, multimediów i nagłośnienia zajęła się firma Eurosound Production.   Chociaż wielu osobom marka Eurosound, zgodnie ze swoją nazwą, kojarzy się tylko z branżą nagłośnieniową, to od dłuższego czasu firma rozwija równolegle kilka obszarów swojej działalności. Należą do nich nagłośnienie, oświetlenie, multimedia, konstrukcje, a także scenografia. W Olsztynie ekipa Eurosound Production zajęła się kompletną obsługą wszystkich elementów techniki. Jak przyznaje Zbigniew Redo, realizacja różnych elementów produkcji przez jedną ekipę ma wiele zalet, zarówno jeżeli chodzi o czas, harmonogram prac jak i eliminowanie problemów związanych z umiejscowieniem poszczególnych elementów na scenie. Właśnie z tego względu projektanci zdecydowali się zastosować mniejsze gabarytowo systemy nagłośnieniowe, które pozwoliły zarówno pokryć dźwiękiem zakładany obszar, ale również zmieściły się w scenografii z uwzględnieniem miejsca, gdzie zgodnie z projektem i wyliczeniami powinny wisieć. System główny składał się z dwunastu elementów L-Acoustics KARA na stronę, grających zgodnie z projektem wykonanym w oprogramowaniu Soundvision na odległość 60 m. Jako outfille pracowały dwa grona po osiem elementów Pol-Audio SLA208, które zgodnie z projektem przygotowanym w programie Ease Focus zapewniały pokrycie obszaru w odległości do 40 m od systemu. Jako frontfill wykorzystano trzy zestawy JBL Marquis. Za transmisję najniższych częstotliwości odpowiadał zestaw dwunastu subbasów Meyer Sound 650HP ustawionych w konfiguracji end fired L,C,R. Ze względu na fakt, że organizator przewidział na teren imprezy obszar możliwy do pokrycia systemem głównym i outfillami, nie było konieczności stawiania dodatkowych wież opóźniających. System frontowy był zasilany za pomocą wzmacniaczy L-Acoustics LA8, z pozostałymi kolumnami pasywnymi pracowały wzmacniacze Powersoft K8 i Powersoft K3. Całym systemem zarządzał procesor Meyer Sound Galileo 616, który przyjmował cztery sygnały i oddawał dziewięć. Outfill był sterowany za pomocą procesora Xilica.  Na froncie pracowała konsoleta Soundcraft Vi4, która spełniła wymagania wszystkich występujących na festiwalu artystów; na monitorach umieszczono niezastąpiony model Yamaha M7CL 48/16. System monitorowy składał się z dwunastu wedge’y JBL 712 napędzanych końcówkami Powersoft 4004, pięciu systemów dousznych Sennheiser ew300 G3 oraz sidefilla Meyer MSL4. Inżynierem systemu nagłośnieniowego był Radosław Strzeżek, a realizacją monitorów zajął się Sebastian Zalewski.  Firma Eurosound Production zajęła się również w całości projektem oświetlenia. Plot oświetlenia uwzględniał wymagania poszczególnych zespołów i został stworzony w taki sposób, aby osiągnąć efekty wizualne satysfakcjonujące poszczególne zespoły. Finalny projekt został zaakceptowany przez wszystkich realizatorów. Plot oświetleniowy zakładał wykorzystanie czterech trussów wiszących w kontrze oraz frontowej kreski. W kontrze pracowały następujące urządzenia: Robe Pointe (26 szt.), MAC Aura (26 szt.), FL Fast One (32 szt.), SGM X-5 (16 szt.) oraz Sunstrip Active (20 szt.). Na froncie zainstalowano osiem urządzeń FL LED Wash 600 oraz cztery blindery 4lite. Za dym odpowiadały maszyny MDG Atmosphere, natomiast konsoletą pracującą na FOH był model MA Lighting grandMA2 Light, wysyłający sześć linii DMX. Przygotowano także system do wirtualnego programowania, składający się z MA Lighting grandMA2 Command Wing oraz Fader Wing i oprogramowania grandMA2 3D.Kolejnym elementem zapewnionym przez firmę Eurosound Production były ekrany wideo LED, których zadaniem było pokazywanie artystów występujących na scenie. Skonfigurowano dwa ekrany diodowe o rozdzielczości P10 (o wymiarach 5 × 4 m), podwieszone na wingach po dwóch stronach sceny. Realizację przeprowadzono za pomocą miksera Roland; obejmowała ona trzy kamery, lewą i prawą stronę sceny oraz kamerę główną na FOH-u.Firma Eurousound Production zapewniła także nagłośnienie i oświetlenie małej sceny, tj. Green Mill Stage, strefy VIP oraz oświetlenie architektoniczne całego terenu, do realizacji którego wykorzystano naświetlacze LED dużej mocy oraz urządzenia do wyświetlania struktury na drzewach. Ekipa zapewniła także obsługę techniczną w zakresie nagłośnienia i multimediów dwóch stref partnerów festiwalu.