W tym roku na ekspozycjach o powierzchni ponad 225 000 m2 wiodące marki motoryzacyjne oraz zespoły odpowiedzialne za ich stronę wizualną wykorzystały oprawy GLP Impression serii X4.

 Niedawno zakończyła się jedna z najważniejszych imprez motoryzacyjnych na świecie – targi IAA we Frankfurcie. Jest to wydarzenie rokrocznie skupiające uwagę sympatyków motoryzacji z całego świata. W tym roku na szczególną uwagę zasługuje jeszcze jeden parametr: na potrzeby wydarzenia została zainstalowana jak do dotąd największa liczba opraw GLP Impression, jaka kiedykolwiek pracowała równocześnie pod jednym dachem.  W tym roku na ekspozycjach o powierzchni ponad 225 000 m2 wiodące marki motoryzacyjne oraz zespoły odpowiedzialne za ich stronę wizualną wykorzystały oprawy GLP Impression serii X4. Jednym z takich producentów był Volkswagen, na stoisko którego zgodnie z projektem firmy rgb gmbh dostarczono potężną liczbę czterystu trzydziestu opraw GLP X4 L oraz trzystu lamp X4 Bar 20. Ich dostawą zajęła się firma PRG Germany. Koncepcja stoiska o powierzchni ponad 6500 m2 dostępnych dla publiczności zakładała ekspozycję hasła firmy „Think New” połączoną z charakterystycznymi wielkimi powierzchniami multimedialnymi oraz białym elementem frontonu, podświetlanym w sposób dynamiczny. Jak przyznał dyrektor zarządzający rgb gmhb: „X4 L odznacza się znacząco większą jasnością w porównaniu do innych, podobnych rozmiarowo lamp. Co więcej, świetne możliwości daje także moduł zmotoryzowanego beam shapera”. Na tym samym stoisku oprawom X4 Bar 20 zostało powierzone specjalne zadanie oświetlenia mierzącej kilkaset metrów białego fasady. Ze względu na fakt, że przestrzeń nad tą płaszczyzną miała zaledwie 10 cm wysokości, jedynym wyjściem było ustawienie lamp wzdłuż tej fasady. Jednak dzięki kompaktowym wymiarom lampy zostały zainstalowane pod sufitem, dzięki czemu zaistniała możliwość tworzenia dynamicznych efektów. Na stoisku BMW zainstalowano potężną baterię ponad stu czterdziestu egzemplarzy X4 Bar 20. Marka prezentowała swoje produkty na ponad 12 000 m2. W skład stoiska niemieckiego giganta motoryzacyjnego wchodziła długa na 300 m droga, gdzie prezentowano samochody w ruchu, oraz wielka scena. Dzięki zaawansowanemu systemowi śledzenia w trakcie przejazdu samochodu z konsolety wyzwalane było około 40 cue na sekundę. Zadaniem opraw X4 Bar 20 było podkreślenie luksusowego charakteru prezentowanych modeli, a także wsparcie i rozwinięcie za pomocą światła prezentowanych kolorów, kształtów i tworzonego nastroju. Na stoisko BMW niemiecki rentalowiec Leyendecker GmbH dostarczył w sumie 1380 urządzeń DMX! Lighting designer stoiska Martin Kuhn: „Oprawy X4 Bar 20 zostały wykorzystane tutaj do czegoś więcej niż tylko w roli typowych washy. Oprawy zostały zainstalowane w formie czterech rzędów po dwadzieścia pięć listew, zawieszonych co 2 m, oraz nad publicznością. Lampy pracowały w trybie full mode, a my korzystaliśmy ze wszystkich znajdujących się w nich rozwiązaniach”. Jeszcze innym niemieckim gigantem motoryzacyjnym, który wykorzystał na swoim stoisku produkty GLP, była marka Audi. Wykorzystano tu m.in. lampy X4 S, których zadaniem było oświetlenie lustrzanej ściany zaprojektowanej przez dobrze znanego lighting designera Michaela Schmidta z firmy Four To One. Stoisko Audi zostało podzielone na cztery strefy: Audio Ultra, Audi Technologie, Quattro i Audio Sport. W sumie stoisko dawało publiczności przestrzeń o wymiarach 45 × 32 m i zostało wyposażone w ogromne ekrany LED, na których prezentowane były samochody. O wyborze opraw X4 S zdecydowały przede wszystkim ich kompaktowe wymiary, możliwości oraz moc świecenia. Jak dodał projektant: „wszystko działało perfekcyjnie, małe rozmiary opraw, niewielka odległość między lampami a obiektami, kształt wiązki i możliwość świetnego miksowania kolorów doskonale funkcjonowały w parze z metalicznym kolorem silników Audi oraz specjalnie zaprojektowaną na tę okoliczność, wykonaną z białego aluminium konstrukcją całości.”  Dyrektor zarządzający firmy GLP przyznał: „Praca z tak doskonałymi lighting designerami przy takim projekcie była wielką przyjemnością, dając równocześnie wiele interesujących informacji zwrotnych, które będą wykorzystane na etapie rozwoju produktów, co w efekcie umożliwia nam dostarczenie produktu finalnego dokładnie dostosowanego do ich potrzeb. Jestem dumny, że nasze produkty zostały wykorzystane na największej wystawie samochodów i świeciły na stoiskach najważniejszych niemieckich superproducentów samochodów”.

Tagi:

glp