Opolski festiwal jest organizowany od 1963 roku i jest jednym z najważniejszych wydarzeń podsumowujących co roku świat muzyczny w Polsce. Podczas tegorocznej edycji odbył się koncert piosenek filmowych, czyli przypomnienie utworów, które powstały do polskich filmów fabularnych i stały się wielkimi przebojami.

 Opolski festiwal jest organizowany od 1963 roku i jest jednym z najważniejszych wydarzeń podsumowujących co roku świat muzyczny w Polsce. Podczas tegorocznej edycji odbył się koncert piosenek filmowych, czyli przypomnienie utworów, które powstały do polskich filmów fabularnych i stały się wielkimi przebojami. Na scenie w Opolu wystąpili debiutanci, mogący zaprezentować się przed dużą publicznością, między innymi Antek Smykiewicz, Kortez, Bovska, Leski i Michał Sobierajski. W programie festiwalu były również kultowe SuperPremiery i SuperJedynki z udziałem znanych artystów (jak Kasia Wilk, Janusz Radek, Kombii i Sarsa). W niedzielę różne światy muzyczne w jeden połączył Waldemar Malicki, występ okraszony został oczywiście odpowiednią dawką humoru. Widownia usłyszała też znane polskie hity podczas części zatytułowanej Grand Prix Publiczności. Ciekawe koncerty usłyszeliśmy ostatniego dnia na scenie alternatywnej – wystąpili znakomici artyści, którzy kierują swoją sztukę do węższego grona publiczności.  Nagłośnienie podczas tego wielkiego wydarzenia zapewniła warszawska firma GMB. Na główny system nagłośnieniowy oraz system monitorowy wybrano zestawy firmy d&b audiotechnik. System nagłośnienia sceny był zasilany w sumie z pięćdziesięciu czterech kanałów wzmacniaczy (dwadzieścia cztery kanały D80 i trzydzieści kanałów D12).  System liniowy składał się z szesnastu zestawów V8 i 4 zestawów V12. Seria V charakteryzuje się wysoką mocą i kompaktowymi rozmiarami, co sprawia, że świetnie nadaje się do dużych imprez plenerowych. Basy były odtwarzane z szesnastu Q-SUB-ów i dwóch J-INFRA. Seria V była dogłośniona zestawami z serii Q. Na centerfillu użyto pięć zestawów Q (Q1 i Q7), na prawym outfillu trzy sztuki Q7, a na lewym sześć Q7. Na frontfillu osiem sztuk Q7. Umieszczono jeszcze kilka punktów dogłośnieniowych zrealizowanych na modułach d&b serii Q – na dachu znalazły się dwa zestawy Q7 grające na wprost, nagłaśniając górny taras.  Ważnym elementem systemu był również ArrayProcessing, technologia oparta na filtrach FIR i IIR, która wyrównuje charakterystykę częstotliwościową oraz poziom ciśnienia dźwięku na widowni.  System odsłuchów monitorowych również składał się z zestawów d&b. Łącznie wykorzystanych zostało dwadzieścia pięć monitorów MAX oraz dwa Q-SUB-y, które były napędzane pasywnie. Zasilanie zapewniały wzmacniacze D12 – łącznie dziesięć kanałów.  Festiwal w Opolu to imponująca liczba sprzętu najwyższej jakości. Przy wydarzeniu o takiej randze sprzęt nie może zawieść. Ma transparentnie przenosić to, co dzieje się na scenie i dostarczać spójnych wrażeń dźwiękowych. To właśnie zapewnia nagłośnienie firmy d&b audiotechnik: niezawodność, wyrównaną charakterystykę brzmieniową, skuteczność i przy tym wszystkim małe gabaryty i niską wagę.