Na przestrzeni kilkunastu ostatnich lat, jednym ze znaków rozpoznawczych Opery Wrocławskiej stały się tzw. Superwidowiska operowe. Wśród dotychczas zrealizowanych przedsięwzięć można wskazać takie produkcje jak: Latający Holender R.Wagnera, „Makbet” G.Verdiego, czy „Poławiacze pereł” G.Bizeta.18 czerwca na stadionie „Wrocław” został zorganizowany spektakl nie mający sobie równych. 

Na przestrzeni kilkunastu ostatnich lat, jednym ze znaków rozpoznawczych Opery Wrocławskiej stały się tzw. Superwidowiska operowe. Wśród dotychczas zrealizowanych przedsięwzięć można wskazać takie produkcje jak: Latający Holender R.Wagnera, „Makbet” G.Verdiego, czy „Poławiacze pereł” G.Bizeta.18 czerwca na stadionie „Wrocław” został zorganizowany spektakl nie mający sobie równych.    Najnowsza produkcja Opery Wrocławskiej jest kolejnym przedstawieniem przygotowanym według koncepcji dyrektor instytucji, Ewy Michnik. Tym razem fabuła i muzyka bazują na legendarnej operze „Carmen” G.Bizeta, której akcja rozgrywa się w gorącej Sewilli. Premiera widowiska o nazwie „Hiszpańska noc z Carmen – Zarzuela Show” odbyła się 18 czerwca na Stadionie Wrocław.  Obok najbardziej znanych arii tej opery, publiczność szczelnie wypełniająca murawę i trybuny wrocławskiego obiektu, miała okazję zobaczyć także pokaz Zarzueli – gatunku muzycznego niezwykle popularnego przede wszystkim w krajach hiszpańsko-języcznych. Jej wykonanie powierzone zostało wybitnym śpiewakom, wirtuozom gitary, mandoliny oraz znakomitym tancerzom-solistom specjalizującym się w tańcach flamenco i Zarzueli. W widowisku udział wzięło ponad 500 wykonawców, w tym: orkiestra, chór, zespół baletowy, soliści Opery Wrocławskiej, ale także zespołu flamenco z Madrytu, zespół Teatru Zarzuela z Madrytu, chóry akademickie z Wrocławia, orkiestry dęte czy wykonujące hiszpańskie tańce konie andaluzyjskie ze stadniny Karoliny Wajdy.Aby móc przenieść widzów w środek akcji rozgrywającej się w hiszpańskiej Sewilli, przygotowana została olbrzymia scenografia mają szerokość ponad 75 metrów. Dzięki pokryciu jej projekcją, w zależności od sceny zabudowania stolicy Andaluzji zamieniały się w Koloseum, wrzosowisko, gwieździste niebo czy pożogę. Przygotowaniem materiałów graficznych zajął się Piotr Maruszak, natomiast sześć projektorów Christie Boxer i dwa Christie Roadie dostarczyła firma VES. Za wyzwalanie poszczególnych grafik, podział całej projekcji między poszczególne projektory oraz kontrolę nad całym systemem odpowiadał media serwer d3 4x4pro.Drugim filarem całej oprawy wizualnej było światło wyreżyserowane przez Bogumiła Palewicza i zrealizowane przy udziale Sebastiana Pachciarka oraz Kajetana Gostomskiego pracujących za konsoletami MA Lighting grandMA2 full size. Wśród opraw dostarczonych na potrzeby produkcji przez firmę COLOR s.c. znalazły się urządzenia takich marek jak: Vari*Lite, Clay Paky, Robe czy Martin. Aby zapewnić możliwie jak najlepsze wrażenia dźwiękowe na potrzeby produkcji na stadionie Wrocław, krakowska ekipa dB Sound Europe zainstalowała bardzo rozbudowany system dźwiękowy składający się przede wszystkim z rozwiązań marki d&b audiotechnik.Cały miks był natomiast realizowany z pomocą dwóch konsolet: DiGiCo SD5 oraz Midas Pro2.