Udostępnij
Udostępnij
Wyślij link
> Adamson na ORF 2018

Adamson na ORF 2018



 

Rozmowa z Piotrem Kunikowskim z firmy Optis

 

Ostróda Reggae Festival to jedna z najważniejszych imprez muzycznych tego typu w naszym kraju. Przez osiemnaście lat istnienia festiwal wyrobił sobie międzynarodową markę – zarówno wśród artystów, jak i fanów, którzy co roku tłumnie odwiedzają Ostródę, aby uczestniczyć w tym swoistym święcie muzyki reggae. Tegoroczna edycja została zorganizowana w nowym miejscu – na terenie Czerwonych Koszar, oraz odmiennym niż w ubiegłych latach, lipcowym terminie. Trafność decyzji organizatorów potwierdziła nie tylko słoneczna pogoda, ale przede wszystkim zwiększona frekwencja.

 

To jednak nie koniec nowości. Najbardziej interesującym faktem z naszego punktu widzenia było pojawienie się na ORF 2018 nowego systemu nagłośnieniowego. W tym roku do nagłośnienia sceny głównej wykorzystano bowiem rozwiązania kanadyjskiej marki Adamson. Na Red Stage użyto zestawu składającego się z trzydziestu sześciu modułów szerokopasmowych S10 bazujących na dwóch dziesięciocalowych przetwornikach kevlarowych oraz dwudziestu modułów niskotonowych S119 opartych o jeden dziewiętnastocalowy przetwornik kevlarowy, gwarantujących najwyższej klasy, czysty i naturalny dźwięk. Za obsługę techniczną oraz nagłośnienie, podobnie jak w poprzednich latach, odpowiadała niezawodna ekipa z firmy Optis – Profesjonalna Technika Estradowa. Korzystając z okazji, poprosiliśmy właściciela firmy Piotra Kunikowskiego, aby podzielił się z nami wrażeniami z tegorocznej edycji oraz uwagami na temat pracy systemu marki Adamson.

 

Tak prezentowało się grono złożone z szesnastu modułów S10.

 

Marcin Ziniak, Muzyka i Technologia: Jak wrażenia po ORF 2018?

Piotr Kunikowski, Optis: Jak co roku pozytywne – dużo ciekawych i profesjonalnych zespołów, z którymi znakomicie się współpracowało, trochę wyzwań do pokonania, a przede wszystkim dużo dobrego dźwięku.

 

W tym roku pojawiło się wiele zmian: nowe miejsce, nowy termin, nowy system. Jak odnaleźliście się w tym wszystkim?

Tak, faktycznie dużo zmian jednak z naszego punktu widzenia to zmiany głównie dotyczące konfiguracji systemu. Poprzednia lokalizacja charakteryzowała się otwartą przestrzenią, natomiast nowe miejsce niejako „zamyka” nas, ponieważ z każdej strony jesteśmy otoczeni budynkami. Postanowiliśmy w tych okolicznościach przyrody zastosować jako system frontowy produkty Adamsona. A jeżeli chodzi o pracę na scenie to wszystko przebiegało dokładnie tak jak na poprzednich edycjach festiwalu.

 

Za przetwarzanie najniższego pasma odpowiadało dwadzieścia subwooferów S119.

 

W jaki sposób Adamson trafił na ORF 2018?

Już wcześniej byliśmy zainteresowani sprawdzeniem tego systemu w boju, słyszeliśmy go na innych koncertach, ale Ostróda Reagge Festival to jednak duże wydarzenie i dobra okazja, aby przetestować system w warunkach festiwalowych i ocenić jego możliwości.

 

Jak oceniasz ten system – zarówno pod względem logistycznym, jak i dźwiękowym?

Pod względem logistycznym to z roku na rok mamy coraz mniej racków zasilających system, a coraz więcej energii wydobywającej się w stronę widowni. System jest bardzo skuteczny, uderzenia werbla wręcz „zabijały”, a było jeszcze sporo zapasu. Na niektórych koncertach było naprawdę głośno, a jednak wciąż czysto.

 

Tekst

Marcin Ziniak

Muzyka i Technologia

To tylko fragment artykułu. Ten i wiele innych artykułów w całości przeczytasz w magazynie
Muzyka i Technologia
10/ 2018


PRODUCENT: Adamson - www.adamsonsystems.com

DYSTRYBUTOR:ProAUDIO-AVT - www.proaudio.pl

CZYTAJ TAKŻE:

NAJNOWSZE WYDARZENIA

ARCHIWUM

NADCHODZĄCE WYDARZENIA



PRENUMERATA PAPIEROWA


Ekskluzywne wydanie papierowe!
ZAMÓW
OSZCZĘDNOŚĆ I WYGODA

PRENUMERATA ELEKTRONICZNA


Przeczytaj jako pierwszy!
Ściągnij na tablet i smartfon
ZAMÓW (iOS)
ZAMÓW (Android)