Tegoroczny Festiwal Muzyki Filmowej został wyjątkowo zainaugurowany w zjawiskowej siedzibie Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia w Katowicach. Główne koncerty tegorocznej edycji odbywały się w Krakowie w dwóch lokalizacjach: Centrum Kongresowym ICE Kraków oraz w TAURON Arenie Kraków.

Tegoroczny Festiwal Muzyki Filmowej został wyjątkowo zainaugurowany w zjawiskowej siedzibie Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia w Katowicach. Główne koncerty tegorocznej edycji odbywały się w Krakowie w dwóch lokalizacjach: Centrum Kongresowym ICE Kraków oraz w TAURON Arenie Kraków.  W ICE Kraków zorganizowano m.in. Galę Muzyki Polskiej: Scoring4Polanski – koncert poświęcony muzyce w filmach Romana Polańskiego, Galę alterFMF: Drone Sounds – z muzyką z takich superprodukcji jak: „Drive”, „Tron: Rebelia” czy polskich hitów serialowych: „Pakt”, „Służby specjalne”, „Pitbull”. Realizacją koncertów w ICE Kraków zajęła się firma FS Audio. Wykorzystano tutaj system d&b audiotechnik Y8 i Y12 z subwooferami systemowymi Y-Sub oraz subbasami B2. Front był realizowany z pomocą konsolety DiGiCo SD5 natomiast monitory na konsolecie Avid Profile.   Czwartego dnia Festiwal przeniósł się w przestrzeń TAURON Areny Kraków. Na początek odbyła się tutaj: Gala Muzyki Filmowej: Animacje w ramach której rozbrzmiała muzyka z takich hitowych bajek jak: „Shrek”, „Epoka Lodowcowa”, „Smerfy”, „Pocahontas” czy „Kraina Lodu”. Drugiego wieczora w krakowskiej hali zaprezentowano symultaniczne wykonanie muzyki do filmu Indiana Jones: Poszukiwacze zaginionej Arki. W wielkim finale zaplanowane zostało wykonanie muzyki z trzeciej odsłony polskiej gry komputerowej Wiedźmin 3: Dziki Gon. System nagłośnieniowy pracujący tutaj przez trzy dni został dostarczony przez firmę Fotis Sound. Składał się on z systemu głównego L-Acoustics K1 z downfillem K2, grona centralnego L-Acoustics K2, subbasów SB28, frontfilli L-Acoustics KARA, outfilli L-Acoustics K2 oraz kilku punktów delay skonfigurowanych w oparciu o głośniki L-Acoustics KARA. Na froncie pracowała konsoleta DiGiCo SD7 natomiast na stanowisku MON był to model Avid Profile. Ze względu na rozbudowane składy orkiestrowe oraz towarzyszących im solistów, w trakcie realizacji wykorzystano także bardzo dużą ilość mikrofonów przypinanych DPA 4060, DPA 4099,  Audio Technica ATM 350 oraz mikrofonów na statywach Neumann KM 184, AKG C 414 Shure SM57 i innych. Odsłuchy douszne były realizowane z pomocą bezprzewodowych systemów Sennheiser ew300 IEM G3, którym towarzyszył również zestaw monitorów L-Acoustics 115XT HiQ. Odsłuch dyrygenta był realizowany z pomocą pary głośników L-Acoustics 5XT nakręconych na statywach.Głównym realizatorem dźwięku w obydwu lokalizacjach był Alek Galas.   Projektantem oświetlenia przygotowanego na potrzeby koncertów w TAURON Arenie Kraków i realizatorem światła w ich trakcie był Grzegorz „Jolo” Barszczewski.  Realizacją oświetlenia i przygotowaniem projektów w ICE Kraków zajął się natomiast Maciek Hofstede. Sprzęt oświetleniowy do Centrum Kongresowego dostarczyła firma STO Sławomira Broszkiewicza, natomiast do Areny firma TSE. W projektach wykorzystano takie oprawy jak: Clay Paky A.leda B-Eye K20, Clay Paky QWO 800, Clay Paky Mythos,  Robe Pointe, Vari*Lite VL500, Vari*Lite VL3000Spot, ClayPaky Sharpy, i-pix BB7,  SGM P-5, SGM SixPack. W obydwu lokalizacjach całe światło było sterowane z poziomu konsolet MALighting grandMA2 Full Size.   Dopełnieniem całej oprawy wizualnej były projekcje zrealizowane z pomocą projektorów Barco dostarczonych przez firmę Visualsupport z Krakowa. Realizacją wizuali zajęły się ekipy: Temporary Space Design oraz Piloci.