Jest jednym z najlepszych i najbardziej zapracowanych ludzi teatru. Mogłoby się wydawać, że projektowanie światła to działalność zdominowana przez mężczyzn, ale Felice Ross to jedna z najbardziej rozpoznawalnych lighting designerek, współtworzących większość współczesnych oper, operetek i przedstawień teatralnych. Pomimo mocno zapełnionego kalendarza zgodziła się przyjąć nasze zaproszenie i porozmawiać o swoich początkach w branży i obecnej pracy.

Jest jednym z najlepszych i najbardziej zapracowanych ludzi teatru. Mogłoby się wydawać, że projektowanie światła to działalność zdominowana przez mężczyzn, ale Felice Ross to jedna z najbardziej rozpoznawalnych lighting designerek, współtworzących większość współczesnych oper, operetek i przedstawień teatralnych. Pomimo mocno zapełnionego kalendarza zgodziła się przyjąć nasze zaproszenie i porozmawiać o swoich początkach w branży i obecnej pracy.Urodzona i wyedukowana w USA Felice, dzisiaj jest obywatelką świata, spędzając większość dni w podróży i na najbardziej znaczących scenach teatralnych całego globu. O jej osiągnięciach i dorobku mogą świadczyć już same tytuły przedstawień, przy których pracowała: „Makbet”, „Cyrulik sewilski”, „Napój miłosny”, „Otello”, „Dama pikowa”, „Don Giovanni”, „Don Carlos” i „Eugeniusz Oniegin”. Chociaż na co dzień Felice Ross można spotkać w tak znanych przestrzeniach teatralnych jak Staatsoper w Berlinie, Opera de Paris, czy National Opera w Waszyngtonie, to od ponad siedemnastu lat amerykańska projektantka uczestniczy także w tworzeniu spektakli w wielu przestrzeniach teatralnych w naszym kraju, m.in. w Teatrze Wielkim Operze Narodowej w Warszawie, Teatrze Muzycznym Roma w Warszawie, Teatrze Wielkim w Poznaniu, w Teatrze Polskim w Poznaniu czy Teatrze Rozmaitości w Warszawie.Spotkaliśmy się z Felice Ross przy okazji masterclass prowadzonych przez nią w ramach czwartej edycji Festiwalu Nowej Scenografii w Katowicach, aby porozmawiać o początkach kariery, technologii teatralnej i pracy dzisiaj.