Testy > ADI-2 PRO Anniversary Edition
Google Analytics
46
UDOSTĘPNIJ:
Poleć znajomemu
29-08-2017

TEST - RME ADI-2 PRO Anniversary Edition

RME Audio to niemiecka firma z siedzibą w Haimhausen, a początek swojej działalności datuje na drugą połowę lat dziewięćdziesiątych. Zakres zainteresowań firmy od początku oscylował wokół produktów opartych na przetwornikach A/D D/A oraz interfejsach komunikujących przetworniki z komputerami. Pierwszym produktem, mającym swoją premierę w 1996 roku, był DAM-1, cyfrowy analizator dźwięku z oprogramowaniem na platformę Windows 95, a później na Windows 98. Urządzenie na owe czasy było o tyle wyjątkowe, iż w połączeniu z oprogramowaniem i po dostarczeniu sygnału cyfrowego wskazywało poziomy RMS, VU, PEAK, korelację fazy oraz kilka innych wartości, które obecnie możemy odczytać za pomocą jakiegokolwiek DAW, ewentualnie w połączeniu z jakimś pluginem, natomiast latach dziewięćdziesiątych nie było to takie proste jak dzisiaj. DAM-1 idealnie wpisał się w zapotrzebowanie ówczesnego rynku, a data premiery wspomnianego analizatora przyjęła się jako data powstania RME Audio.

 

RME reklamuje ADI-2 PRO jako urządzenie dla trzech typów odbiorców. Hi-end, mastering i pomiary dźwięku. Jeśli chodzi o pierwszy zakres, to z powodzeniem można polecić to urządzenie każdemu melomanowi z bogatą wyobraźnią finansowo-techniczną. Urządzenie ładnie wygląda (co w hi-endzie nie jest bez znaczenia), gra doskonale i spełnia wszelki wymagania odnośnie formatu i połączeń. Odnosząc się do pomiarów audio, ADI-2 Pro wydaje się odpowiednim partnerem. Ma skalibrowane wejścia i wyjścia, a częstotliwość próbkowania pozwala zmierzyć każdy głośnik, wykraczając daleko poza zakres przetwarzania. Jeśli chodzi o mastering, to ciężko mi wygłaszać sądy, gdyż – jak wiadomo – każdy inżynier masteringu, ma swoje teorie odnośnie tego, co jest istotne w torze audio, a co nie, i trudno to komentować.

 

tekst

Marek Heimbürger

Muzyka i Technologia

CAŁY TEKST TEGO ARTYKUŁU
można przeczytać w Magazynie
Muzyka i Technologia
9/ 2017
ZAMÓW


PRODUCENT: RME - www.rme-audio.de

DYSTRYBUTOR: Audiostacja - www.audiostacja.pl

TESTY


RME Fireface UFX+

Z okazji dwudziestolecia RME postanowiło stworzyć nową wersję flagowego interfejsu, który oznaczony został symbolem + przy nazwie UFX.

RME MADIface Pro

Testowany interfejs firmy RME zrobił na mnie ogromnie wrażenie. Nie jest to sprzęt tani ani łatwy w obsłudze, jednak możliwości, jakie zamknięte są w tej małej, schludnej i wytrzymałej obudowie, są ogromne.

RME HDSPe MADI FX

RME HDSPe MADI FX jest krokiem milowym pod względem wydajności głównie za sprawą komunikacji z komputerem przez port PCI Express. Jakiego zadania się nie podejmiemy, będąc użytkownikami prezentowanego interfejsu, możemy być pewni, że pomoże nam je wykonać. Jakość dźwięku jest referencyjna, a obsługa komfortowa, mimo że mamy dostępnych prawie czterysta kanałów.

RME ADI-8 DS Mk III

RME ADI-8 DS MkIII jest najwyższej jakości przetwornikiem analogowo-cyfrowym i cyfrowo-analogowym. Zakup przetwornika jest dobrym rozwiązaniem zarówno podczas prac na scenie, jak i w studiu – wszędzie tam, gdzie nie możemy sobie pozwolić na utratę jakości i stabilności odtwarzania.

RME OctaMic XTC

Firma RME w swojej ofercie ma aktualnie trzy przedwzmacniacze mikrofonowe, lecz OctaMic XTC oferuje mnóstwo dodatkowych funkcji, które czynią z niego urządzenie wszechstronne.