Testy > RML16AI i CS18AI
Google Analytics
234
UDOSTĘPNIJ:
Poleć znajomemu
27-04-2017

TEST - PreSonus RML16AI i CS18AI

Zabawa nie kończy się na wielkich konsoletach, posiadających przysłowiowy „zyliard” kanałów wejściowych i podobną liczbę szyn miksujących. Bardzo często, statystycznie nawet częściej niż duże systemy, wykorzystywane są „niewielkie” konsolety o ograniczonych możliwościach, ale za to łatwe w transporcie i nierzadko dające naprawdę spore możliwości konfiguracyjne.

 

Tym razem do naszych redakcyjnych testów trafił dość interesujący duet ze stajni Presonus w postaci powierzchni kontrolującej CS18AI oraz konsolety w wersji rackowej RML16AI. Zobaczmy, jakie możliwości daje nam ten zestaw urządzeń.

 

Tytułem wstępu

Firma Presonus jest znana na polskim rynku już od dłuższego czasu jako producent kart dźwiękowych, procesorów sygnałowych, przedwzmacniaczy, osprzętu studyjnego, a także oprogramowania do nagrywania i notacji muzyki. Ostatnio firma próbuje swoich sił w dziedzinie systemów nagłośnieniowych. Na uwagę zasługuje fakt, że Presonus stoi również za portalem Nimbit, który w założeniu ma tworzyć bezpośrednią formę kontaktu muzyków (twórców) z odbiorcami.

Po krótkiej analizie asortymentu firmy i jej działań można zauważyć tendencję do tworzenia prostych rozwiązań, które przeznaczone są dla osób bez dyplomów z uczelni technicznych. Urządzenia mają w założeniu być proste, dające się podłączyć w pięć minut i skonfigurować w kolejne piętnaście. Po szybkiej kawie i papierosie jesteśmy gotowi do pracy.

Takie założenia przyświecały panom Jimowi Odomowi oraz Brianowi Smithowi, którzy w 1995 roku założyli firmę w amerykańskim garażu w Baton Rouge. Od tego czasu sporo się zmieniło – Presonus to firma międzynarodowa, posiadająca m.in. bardzo silny oddział w Niemczech (odpowiedzialny m.in. za oprogramowanie DAW StudioOne) oraz bardzo poważne obroty. Tylko pasja do muzyki i chęć tworzenia rozwiązań dobrych, a niekoniecznie rujnujących budżety muzyków pozostała niezmienna.

 

Quo vadis Presonus?

Właśnie... Zanim zaczniemy test, zastanówmy się, jakie są aktualne potrzeby pracujących muzyków? Jakie wymagania mają teraźniejsze produkcje małoformatowe? Z obserwacji rynku wynika, że w tej chwili najbardziej pożądanym rozwiązaniem są systemy wszechstronne. Co to znaczy „wszechstronne”? Otóż takie, które z powodzeniem wykorzystamy na koncercie w klubie, w sali prób czy podczas nagrywania demo dla wytwórni lub organizatora koncertów. Byłoby doskonale, gdyby dodatkowo takie urządzenie można było wykorzystać w domu podczas miksowania materiału w programie typu DAW. Cóż, okazuje się zatem, że w tym segmencie produktów istotniejsza od liczby kanałów czy szyn miksujących jest elastyczność i wszechstronność rozwiązania.

CAŁY TEKST TEGO ARTYKUŁU
można przeczytać w Magazynie
Muzyka i Technologia
5/ 2017
ZAMÓW


PRODUCENT: PreSonus - www.presonus.com

DYSTRYBUTOR: Audiostacja - www.audiostacja.pl

TESTY


PreSonus Studio 192 Mobile

Wygoda obsługi i najwyższa jakość w kompaktowej obudowie – tak mógłbym skrócie podsumować Studio 192 Mobile. Dzięki możliwości zdalnej kontroli kanałów interfejsu poprzez aplikację UC Surface, która jest dostępna również na tablety, wygoda związana z obsługą interfejsu jest niepodważalna, ponieważ możemy nim sterować z każdego zakątka studia poprzez Wi-Fi.

PreSonus Eris 66

Estetyka i design monitorów są naprawdę przemyślane, a wykonane dość precyzyjnie i z dobrych materiałów. Możliwość ustawienia zestawu w dwóch pozycjach oraz wykorzystanie wbudowanych filtrów umożliwiają jeszcze lepsze dostosowanie monitorów do warunków, w których pracujemy.

PreSonus Digimax DP88

Ciężko rozpisywać się nad zaletami urządzenia tak prostego. Od tego typu produktów wymagamy przede wszystkim intuicyjności – i tu mamy z nią do czynienia; wymagamy przetwarzania dźwięku na najwyższym poziomie w stosunku do ceny, jaką musimy zapłacić – i ten warunek też jest spełniony.

PreSonus Studio One 3

Ostatnimi laty portfolio producenta bardzo się rozszerzyło – producenci i realizatorzy znajdą tu wiele rozwiązań ułatwiających pracę. Jednym z nich jest najnowszy DAW o nazwie Studio One 3. Umożliwi on zarejestrowanie lub stworzenie śladów od podstaw, ich edycję, miks, a na zakończenie udostępni niezbędne narzędzia do sfinalizowania utworu i jego publikacji.

PreSonus Sceptre S8 + Temblor T10

Firma PreSonus w ciągu ostatnich kilku lat zrobiła ogromny progres w tabeli liderow producentow sprzętu studyjnego. Brakowało jednak w jej ofercie monitorow studyjnych z górnej połki, mogących zadowolić bardzo wymagających klientow. Wychodząc naprzeciw tym potrzebom, inżynierowie z Baton Rouge nie tylko sprostali wymaganiom, ale także znacznie podnieśli poprzeczkę konkurencji w tej połce cenowej.