-
Ile to jest pięćdziesiąt procent? Czyli jak działa zwykły dimmer i dlaczego właśnie tak?
Człowiek patrzył w niebo od czasów prehistorycznych. Patrzył i widział na niebie rzeczy dziwne i niezwykłe, jak choćby w jednym z najbardziej charakterystycznych gwiazdozbiorów nieba zimowego dopatrując się postaci myśliwego na łowach.
-
Bezpieczny montaż - Jak szeregowy technik uczestniczy w zarządzaniu ryzykiem
Bezpieczeństwo imprezy, zwłaszcza masowej, to ogromnie złożone zagadnienie. Troska o nie nakłada rozmaite obowiązki na wszystkie strony zaangażowane w produkcję (organizatora, zarządcę obiektu, ekipy techniczne, management wykonawców, ochronę, władze lokalne, siły policyjne, system ratownictwa medycznego) na każdym jej etapie (planowania, przygotowania, organizacji, montażu, trwania imprezy i demontażu). Szczegółowe ich omówienie przekraczałoby znacznie objętość nie tylko pojedynczego artykułu, ale całego numeru MiT. Obfity jest również katalog niebezpieczeństw czyhających na publiczność.
-
Głębia światła część VII
To już siódma część poradnika. Zaczęliśmy od samego początku – od struktury światła, i przez sześć kolejnych części cyklu przemknęliśmy aż do zautomatyzowanych opraw oświetleniowych. Dlatego nadszedł czas, aby napisać kilka słów na temat sterowania. Światło ujarzmione w oprawach oświetleniowych musi być sterowane zdalnie. Dziś skupimy się na protokole, który umożliwia zdalne sterowanie.
-
Głębia światła część VI
I nastąpiła pauza. Bardzo żałuję, ale z przyczyn niezależnych niniejszy cykl miał długą przerwę. Ostatnia publikacja (część V) ukazała się w okresie letnim 2016 roku, zatem minął rok. Przypomina mi to sytuację, która jest typowa dla np. wielu stacji telewizyjnych. Rozpoczyna się produkcję pierwszego sezonu obiecującego serialu, a później... serial „spada” z anteny, pozostawiając za sobą rozgoryczenie i niesmak widzów, którzy zdążyli już mocno polubić swoich bohaterów. Co gorsza, często nie ma już perspektyw na kontynuację produkcji i tak historia pozostaje niedokończona. Tak z „Głębią światła” nie będzie.
-
System pomiarowy
Systemy pomiarowe przebyły bardzo długą drogę do obecnej, bardzo poręcznej formy oprogramowania, które działa na każdym komputerze, zastępując skrzynkę pokazującą wykres fazy, skrzynkę pokazującą wykres amplitudy i odpowiedzi impulsowej. Żeby jednak zrozumieć, jak poszczególne segmenty działają i skąd biorą wynik, potrzebna jest nam wiedza na temat czysto matematycznego zagadnienia, a mianowicie analizy harmonicznej. Podstawowym narzędziem matematycznym w analizie harmonicznej jest transformacja Fouriera, która pozwala określić ilości, amplitudy i fazy składowych częstotliwości.
-
Strojenie, czyli co tak naprawdę?
Strojenie, zwane też kalibracją, jest zajęciem tak skomplikowanym jak system, z którym mamy do czynienia, oraz narzędzia, które mamy do dyspozycji. Sposobów na strojenie jest bardzo wiele – w zasadzie ich liczba równa jest liczbie stroicieli.
-
Systemy liniowe w praktyce
Artykuł ten dedykowany jest osobom początkującym, chcącym zapoznać się ze stosowaniem systemów liniowych w praktyce. Postaram się wytłumaczyć, jak odbywa się dobór systemu do nagłaśnianego wydarzenia, projektowanie w oprogramowaniu symulującym oraz jego montaż, konfiguracja, strojenie i optymalizacja, nadzór w czasie trwania koncertu oraz demontaż po nim.
-
Laserowe oznakowanie sprzętu
Nowoczesne i bardzo trwałe oznakowanie sprzętu za pomocą lasera • Estetyczny nośnik reklamowy • Nowy, lepszy standard identyfikacji • Skuteczne zabezpieczenie przed kradzieżą • Szybki czas grawerowana
-
Systemy liniowe oraz liniowe źródła dźwięku
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom tych, którym nie chciało się zagłębiać w literaturę, odpowiem, iż systemy liniowe jako sposób na bardzo proste wysłanie dźwięku w dalekie pole oraz zminimalizowanie problemów interferencyjnych nie jest wymysłem czasów współczesnych (tych, które z ostatnich piętnastu lat znamy jako wysyp rozwiązań zwanych systemami liniowymi).
-
Przesunięcie fazowe, kierunkowość
Gdy zaczynamy przygodę z dźwiękiem od praktyki, chcąc naśladować pewne tylko upatrzone wzorce, przychodzi moment, gdy okazuje się, że nie wiemy nic o tym, co robimy, a jedynie kopiujemy to, co widzimy, słyszymy, i wydaje się nam, że tak powinno być.