Sala koncertowa Olavshallen w Trondheim w Norwegii, siedziba Orkiestry Symfonicznej Trondheim, zmodernizowała nagłośnienie głównej Sali koncertowej z pomocą serii S Adamson Systems.

 Sala koncertowa Olavshallen w Trondheim w Norwegii, siedziba Orkiestry Symfonicznej Trondheim, zmodernizowała nagłośnienie głównej Sali koncertowej z pomocą serii S Adamson Systems. Kwestia poprawy nagłośnienia miejsca, które gości występy przedstawicieli różnych gatunków muzycznych, w tym muzyki klasycznej, opery, dance, pop, rock, jazz, a także innych eventów, była aktualna przed dłuższy czas. Zwłaszcza, że ostatni system został zainstalowany w 1989 roku, czyli wtedy kiedy otwierano obiekt. Menadżer sceny, Henrik Torgersen, rozpoczął więc poszukiwania producenta systemów nagłośnienia, który zaspokoiłby potrzeby tak wyjątkowego miejsca. Poszukiwania zaczęliśmy 2-3 lata temu. W ciągu tego czasu  przesłuchaliśmy mnóstwo systemów. W czerwcu 2015 roku przyszła kolej na Adamsona i tu nasze poszukiwania się zakończyły. To był zdecydowanie najlepszy i bezkonkurencyjny system, którego mieliśmy przyjemność posłuchać. Sala koncertowa z racji ogromnej powierzchni i załamanych ścian jest bardzo trudnym obiektem do nagłośnienia. Torgersenowi zależało aby dźwięk był doskonale słyszalny w każdym miejscu na Sali. Nowo zainstalowany system Adamson składa się z dwóch linii gron, z których każda składa się z 14 modułów S10, zawieszonych po lewej i po prawej stronie sceny.  Dwanaście subwooferów S119 zostało wykorzystanych do wzmocnienia pasma w niskich częstotliwościach. Zestawy są ułożone w dwóch stackach po trzy subbasy symetrycznie po prawej i po lewej stronie. Pozostałe sześć modułów zostało zawieszone obok gron głównych w konfiguracji front-back-front, by zminimalizować energię niskich częstotliwości promieniującą w kierunku sceny.Aby osiągnąć pokrycie dźwiękiem każdego miejsca siedzącego na Sali dziesięć zestawów Point8 zostało rozlokowanych tak, by promieniowały w miejsca po bokach widowni i pod balkonami. Osiem zestawów PC5 rozmieszczono jako bliskie front fille na krawędzi sceny, tzw. lip fill. Ich umiejscowienie i wyrównanie do systemu głównego zmienia się w zależności od konfiguracji sceny – jej przedłużenie jest podnoszone lub obniżane, aby w razie potrzeby zapewnić większą ilość miejsc siedzących na widowni.Każdy, kto korzysta miał do czynienia z systemem nagłośnienia w Sali  koncertowej Trondheim wyraża się o nim w pozytywny sposób, a w opinii melomanów  to najlepszy system jaki słyszeli na przestrzeni kilku lat. Jestem bardzo zadowolony z rezultatu; to było warte wysiłku włożonego w znalezienie najlepszego systemu.

Tagi:

adamson