Podróbki produktów to zmora producentów wysokiej jakości sprzętu. Najbardziej poszkodowani są klienci, którzy nie wiedzą, że kupili fałszywy towar. Sennheiser postanowił z tym aktywnie walczyć.

 Podróbki produktów to zmora producentów wysokiej jakości sprzętu. Najbardziej poszkodowani są klienci, którzy nie wiedzą, że kupili fałszywy towar. Sennheiser postanowił z tym aktywnie walczyć.  Specjalista urządzeń dźwiękowych Sennheiser sprzeciwia się piractwu od wielu lat i na wiele sposobów. Firma współpracuje z organami ścigania, zgłaszając wszelkie podejrzenia naruszenia prawa. W ostatnich dniach może pochwalić się sukcesem w Anglii. Pod koniec lutego udało się zatrzymać przestępcę z Cricklewood w północnym Londynie, który sprzedawał podrobione produkty Sennheisera. Trzydziestojednoletni mężczyzna oszukał ponad siedem tysięcy klientów, sprzedając im towar za ponad 200 000 euro, za co został skazany na rok oraz dwieście godzin prac społecznych. Osobno prowadzone jest cywilne postępowanie dotyczące spowodowania strat. Oddział firmy Sennheiser w Anglii aktywnie współpracował z organami śledczymi przy tej sprawie.  „Walka z piractwem produktowym to nie tylko zapobieganie stratom finansowym. To przede wszystkim dbałość o wizerunek wśród klientów. Kupujący są zawiedzeni słabą jakością podrobionych produktów, ale najczęściej nie wiedzą, że zostali oszukani” – mówi dr Andreas Sennheiser, prezes zarządu Sennheiser Electronic GmbH & Co. KG. „Podróbki nie mają właściwych cech brzmieniowych; nie trzymają naszych wysokich standardów jakości, nie przeszły też przez naszą intensywną inspekcję finalną ani testy”. W niektórych przypadkach użycie podrobionych produktów może nawet skończyć się uszkodzeniem słuchu. Kluczowym środkiem podjętym w celu ochrony klientów przed podróbkami są oznaczenia PrioSpot od firmy tesa scribos, które są obecne na każdym opakowaniu i produkcie Sennheisera. Dotyczy to całego asortymentu marki: mikrofonów, słuchawek i systemów bezprzewodowych. Ten system oznaczeń składa się zarówno z widocznych, jak i niewidocznych elementów bezpieczeństwa. Sprzedawcy i klienci mogą w każdej chwili przeprowadzić test autentyczności produktu w Internecie. Każdy produkt wyposażony jest w kod QR, który umożliwia weryfikację przy pomocy aplikacji smartfonowej w zaledwie kilka sekund.Aby ograniczyć liczbę podróbek sprzedawanych w sieci, Sennheiser stale przegląda określone portale, zwłaszcza w Azji. Współpracuje także z władzami i silnie przyczynił się do redukcji importu podróbek w Unii Europejskiej w 2014 roku. „Odnosiliśmy dotąd spore sukcesy w zwalczaniu podrabiania produktów przy pomocy istniejących narzędzi, a teraz wygraliśmy ważną bitwę w Zjednoczonym Królestwie” – mówi dr Andreas Sennheiser. „Będziemy nadal podejmowali akcję przeciwko przestępczym działaniom piratów, by nasi klienci i partnerzy wciąż mogli otrzymywać jakość, której oczekują od produktów Sennheisera.”Dotyczy to wszystkich klientów. Ktokolwiek, kto kupił produkt Sennheisera od autoryzowanego sprzedawcy, może być pewien jakości produktów marki Sennheiser.