Jednym z urządzeń oświetleniowych podróżujących z zespołem The Kaiser Chiefs jest lampa Robe Cyclone dostarczona przez firmę BPM-SFX.

 Brytyjska formacja indierockowa The Kaiser Chiefs, twórcy m.in. hitu „Ruby”, gra właśnie cykl koncertów promujących najnowszy album „Education, Education, Education & War”.Jednym z urządzeń oświetleniowych podróżujących z zespołem jest lampa Robe Cyclone dostarczona przez firmę BPM-SFX. Robe Cyclone to jedyne w swoim rodzaju połączenie lampy LED typu wash z kontrolowanym z poziomu DMX wentylatorem zainstalowanym na ramieniu pracującym w zakresie 450° pan oraz 300° tilt. Jeżeli chodzi o samo generowanie światła, lampa korzysta z dwudziestu czterech multichipów RGBW pozwalających podświetlać dym w dowolnej kolorystyce. Operator ma możliwość sterowania szerokością wiązki światła w zakresie od 8° do 63°, a także regulacji szybkości obrotów wentylatora.Cała koncepcja oprawy wizualnej na najnowszej trasie koncertowej formacji The Kaiser Chiefs została przygotowana przez scenografa Roba Sinclaira oraz lighting designera Aliego Pike’a. W zaproponowanej przez nich koncepcji cztery oprawy Robe Cyclone zostały umieszczone w parach po każdej ze stron sceny. Jak przyznaje projektant oświetlenia, zespół chciał, aby cała oprawa robiła wielkie wrażenie na publiczności – szczególnie, że część trasy dla brytyjskich melomanów przewidywała zaledwie kilka koncertów.Rob Sinclair zaplanował, że zespół wyłoni się zza ekranu dymnego. Dym wytworzony przy pomocy maszyn Look Solutions ORKA był rozprowadzany i poruszany właśnie z dzięki urządzeniom Cyclone, które pozwoliły również w odpowiedni sposób podświetlić dym. Wspomniane intro w warstwie dźwiękowej składa się z odgłosów pola walki (strzałów artyleryjskich, pojazdów, odgłosów broni); omawiane oprawy marki Robe doskonale sprawdziły się w nim, pozwalając uzyskać bardzo widowiskowy efekt błysków w trakcie strzałów z karabinu maszynowego.Na końcu psychodelicznego utworu „Team Mate” Robe Cyclone wyglądają doskonale w połączniu z pistoletami CO2 używanymi w niezwykle energetyczny i dynamiczny sposób przez wokalistę zespołu The Keiser Chiefs Ricky Wilsona. W trakcie koncertu oprawy były momentami używane tylko jako źródło światła, np. jako boczne przestrzały, gdy wokalista zespołu schodził poniżej sceny, a także jako oświetlenie typu footlight, gdy Wilson biegał, skakał i tańczył na ustawionych przed sceną subwooferach. W kilku piosenkach lampy posłużyły jako oświetlenie podłogi typu marley floor, dzięki czemu udało się ją wyeksponować w kamerze realizującej całe show z góry.Co ciekawe, dzięki możliwości ruchu wentylatora w płaszczyznach pan/tilt oprawy Cyclone zostały wykorzystane w kilku momentach koncertu jako ruchome wyrzutnie confetti.

Tagi:

robe