Dobiegły końca targi NAMM 2016 odbywające w Los Angeles. Zapraszamy do podsumowania wydarzeń zza oceanu.

 Dobiegły końca targi NAMM 2016 odbywające w Los Angeles. Zapraszamy do podsumowania wydarzeń zza oceanu. Zakończyła się zimowa edycja targów NAMM, która tradycyjnie odbywała się w słonecznej Kalifornii w terminie 21–24 stycznia 2016 roku. Przez cztery dni mieliśmy okazję przyjrzeć się setkom nowości w postaci sprzętu, oprogramowania i gadżetów ułatwiających pracę z materiałem audio. Przedostatniego dnia przyznane zostały po raz trzydziesty pierwszy nagrody NAMM TEC. W tym roku w żadnej kategorii nie było zdecydowanego lidera, więc trudno było przewidzieć wyniki głosowania. Jedna z ciekawszych rywalizacji odbywała się w kategorii konsolet wielkoformatowych, w której każde z nominowanych urządzeń zasługiwało na podium. Oczywiście nie tylko tam. Wystarczyło spojrzeć na nominowanych w innych kategoriach. Zimowe Targi NAMM było wyjątkowe, prestiżowe i jak co roku dały przedsmak, co ciekawego będzie działo się w branży audio i gałęziach z nią powiązanych.  Spotkania i szkolenia Targi NAMM to nie tylko setki nowości, lecz również wyjątkowe spotkania i szkolenia. W trakcie zimowej edycji można było każdego dnia uczestniczyć w wykładach NAMM U Breakfast Sessions, na których możliwym było zapoznanie się z historią firm i ludzi, którzy zmienili branżę, a także ze wskazówkami odnośnie marketingu i analizą skutecznych kampanii reklamowych.Organizatorzy przygotowali dla osób, które przybyły na targi dzień przed rozpoczęciem, szkolenia na temat sprzedaży produktów i przełożenia jej na odpowiednie zyski pod tytułem Retail Boot Camp. Dwie godziny były poświęcone przeglądowi najnowszych technologii wpływających na handel detaliczny.Na spotkaniu z cyklu Generation Next można było przyjrzeć się karierom w branży i najważniejszym nowością na targach. Na Music Education Days natomiast była możliwość powiększenia wiedzy na temat różnych technik produkcji muzyki, jak i przyjrzenia się nowym produktom od strony praktycznej. Dla ludzi biznesu przygotowanych zostało ponad pięćdziesiąt spotkań związanych z marketingiem online, tworzenie serwisów www, finansami, promocją i zarządzaniem.W tegorocznej edycji targów po raz pierwszy pojawiło się ponad siedemdziesiąt sesji szkoleniowych pod wspólną nazwą TEC Tracks adresowanych do producentów i realizatorów. W trakcie ich trwania można było poszerzyć swoją wiedzę na temat zagadnień takich jak strategia w technologii muzycznej, rejestracji, a także realizacji koncertów, oświetlenia, organizowania setów DJ-skich, aplikacji audio oraz muzyki na potrzeby filmów i gier.W takcie Winter NAMM 2016 można również posłuchać wielu znanych artystów, którzy opowiadali o swojej pracy w studiu w trakcie sesji Artist Event.  NAMM TEC 2016 W trakcie zimowej edycji NAMM po raz trzydziesty przyznane zostały nagrody NAMM TEC za osiągnięcia technologiczne. W każdej z kategorii wśród nominowanych, których prezentowaliśmy na portalu STEREO.SUPPORT, mieliśmy wyrównaną rywalizację. W rzeczywistości każde nominowane urządzenie zasługiwało na wyróżnienie. Jednak wygrać mogło w każdej z kategorii jedynie jedno z nich. Poniżej przedstawiamy zwycięzców, którym serdecznie gratulujemy. Nagrodę NAMM TEC w 2016 roku za osiągnięcia technologiczne otrzymali (kategorii marka i produkt): URZĄDZENIA POMOCNICZE | RUPERT NEVE DESIGNS RNDI: ACTIVE TRANSFORMER DIRECT INTERFACEAPLIKACJE AUDIO NA SMARTFONY I TABLETY | PRESONUS NOTION 2 FOR IOSSPRZĘT/AKCESORIA DLA SMARTFONÓW I TABLETÓW | SHURE MOTIV MV88 IOS DIGITAL STEREO CONDENSER MICPRZEDWZMACNIACZE MIKROFONOWE | MANELY LABS MANLEY FORCEMONITORY ODSŁUCHOWE | GENELEC 8351A SAMREJESTRATORY | ZOOM F8 MULTITRACK FIELD RECORDERINSTRUMENTY – PRZEDWZMACNIACZE I EFEKTY | EVENTIDE H9 MAXINTERFEJSY AUDIO | UNIVERSAL AUDIO APOLLO 8P THUNDERBOLT 2 AUDIO INTERFACEINSTRUMENTY – SPRZĘT | MOOG MUSIC MODULAR RECREATIONINSTRUMENTY – OPROGRAMOWANIE | IZOTOPE IRIS 2PRZETWARZANIE SYGNAŁU – SPRZĘT | TUBE-TECH HLT 2A EQUALIZERPRZETWARZANIE SYGNAŁU – SPRZĘT (W FORMACIE API 500) | SOLID STATE LOGIC 500-FORMAT LMC+PRZETWARZANIE SYGNAŁU – OPROGRAMOWANIE (EFEKTY) | AMS NEVE AMS RMX16 DIGITAL REVERB PLUG-IN FOR UAD-2 PLATFORMPRZETWARZANIE SYGNAŁU – OPROGRAMOWANIE (PROCESORY DYNAMIKI/ KOREKCJA/ NARZĘDZIA) | IZOTOPE RX 4 COMPLETE AUDIO REPAIR & ENHANCEMENTZESTAWY NAGŁOŚNIENIOWE | MEYER SOUND LEOPARDMIKROFONY – NAGŁOŚNIENIE | SHURE 5575LE UNIDYNE 75TH ANNIVERSARY VOCAL MICROPHONEMIKROFONY – STUDIO | NEUMANN U47 FETSŁUCHAWKI | AUDIO-TECHNICA ATH-R70X PRO REFERENCE HEADPHONESTECHNOLOGIA BEZPRZEWODOWA | SENHEISER EVOLUTION WIRELESS D1DAW | AVID PRO TOOLS 12KONSOLETY MAŁOFORMATOWE | AVID PRO TOOLS | S3KONSOLETY WIELKOFORMATOWE | SOLID STATE LOGIC XL DESKURZĄDZENIA WZMACNIAJĄCE – STUDIO I NAGŁOŚNIENIE | ANTELOPE AUDIO SATORI MONITORING CONTROLLER  Wyróżnienie przyznawane za całokształt zasług, czyli NAMM TEC Hall of Fame w 2016 roku powędrowało do trzech osób. Nagrodę NAMM TEC Hall of Fame otrzymali:Jeff „Skunk” Baxter, który za sobą ma długą i pełną sukcesów karierę w dziedzinie muzyki, zdobywając wiele złotych i platynowych płyt oraz dwie nagrody Grammy. Artysta był założycielem i członkiem Steely Dan, członkiem Doobie Brothers i produkował płyty takich artystów jak m.in. Carl Wilson, Nazareth, The Stray Cats i Billy Vera. Koncertował także z The Stray Cats, Eltonem Johnem, Julianem Lennonem i Lindą Ronstadt. Był realizatorem studyjnym przez ponad czterdzieści lat. W tym czasie nagrywał m.in. Barbarą Streisand, Bryanem Adamsem i Rodem Stewartem. W trakcie swojej kariery komponował również muzykę do filmów i telewizji. Był współautorem motywu przewodniego w serialu „Beverly Hills 90210”, kompozytorem odpowiedzialnym za ścieżkę dźwiękową m.in. do filmu „King of the Hill”. Skunk Baxter przed ponad trzydzieści pięć lat współpracował jako inżynier z firmami takimi jak Akai, Audio-Technica, Allen & Heath i Fender. Aktualnie Skunk Baxter pracuje nad solowym projektem muzycznym przy współpracy z wieloletnim przyjacielem CJ Vanstonem oraz aktywnie angażuje się jako producent, realizator, kompozytor i gitarzysta. Chris Stone – amerykański biznesmen związany z branżą muzyczną, pisarz i współzałożyciel studia Record Plant, które oprócz rejestrowania nagrań wprowadzało nowe technologie wielościeżkowego nagrywania, akustyki i miksowania. W 1989 roku Chris sprzedał swoje udziały i założył World Studio Group, będące formą konsultingową w zakresie rozwiązań w studiu. Chris Stone był również współzałożycielem organizacji Society of Professional Audio Recording Services (SPARS), w której był prezesem i przewodniczącym rady. Był także współzałożycielem Music Producers Guild of the Americas (MPGA), gdzie pełnił funkcję prezesa. Organizacja przekształciła się następnie w Producers & Engineers Wing of the National Academy of Recording Arts and Sciences (NARAS). Inżynier wykładał online na Berklee College of Music, a także osobiście na USC Thornton School of Music, gdzie był profesorem. Chris Stone opublikował także książkę pod tytułem: „Audio Recording for Profit: The Sound of Money”. Wyróżnienie NAMM TEC Hall of Fame trafiło do nieżyjącego już inżyniera Gary’ego Kellgrena. Wraz z Chrisem Stonem założył on studio Record Plant. Inżynier był pionierem rozwoju nowej techniki studyjnej, którą zastosowaną na płycie Beatelsów – ATD (automatic tape doubling). Automatyczne zwielokrotnianie głosów polega na użyciu dwóch magnetofonów odtwarzających ten sam materiał, przy czym drugi magnetofon odtwarza ślad z lekko zmienioną prędkością, stwarzając wrażenie, że mamy do czynienia z dwoma podejściami. On wymyślił i był odpowiedzialny za wszystkie sesje nagraniowe we wspomnianym studiu pod tytułem „Live at the Record Plant”. Dalszy rozwój Record Plant odbył się według jego koncepcji, którą rozwinął jego przyjaciel i współzałożyciel studia, Chris Stone.