W amfiteatrze położonym w wyjątkowo malowniczym miejscu w węgierskim mieście Tokaj zastosowano nagłośnienie firmy Outline.

W amfiteatrze położonym w wyjątkowo malowniczym miejscu w węgierskim mieście Tokaj zastosowano nagłośnienie firmy Outline.  W amfiteatrze otoczonym górami, które wznoszą się na wysokość ponad 390 m, mogącym pomieścić na świeżym powietrzu dwa tysiące pięćset osób na zlecenie dyrektora Amfiteatru Tokijskiego, Pana Istvàn Dévald postanowiono stworzyć uniwersalne nagłośnienie na każdą okazję. Realizacją przedsięwzięcia zajęła się firma ZAJ Show Lighting, której producent wykonawczy Tamas Fazekas, będący założycielem, prezesem i głównym akustykiem, po wnikliwej analizie akustyki, podjął decyzję, że skorzysta z oferty włoskiej firmy Outline, aby wykonać zlecone mu zadanie.Celem przedsięwzięcia było, aby każdy z uczestników został komfortowo pokryty dźwiękiem w trakcie różnych wydarzeń artystycznych. Zadanie było skomplikowane, ponieważ w amfiteatrze planowane są koncerty, przedstawienia jak i wieczory liryczne. Sytuację przy doborze sprzętu dodatkowo komplikowała zmienna pogoda w regionie – musiał on być wyjątkowo odporny na wpływ warunków atmosferycznych.  Po szczegółowej analizie Tamas Fazekas, w celu jak najwierniejszego pokrycia dźwiękiem całej widowni, zdecydował się na zastosowanie szesnastu systemów liniowych Outline Butterfly C.D.H. 483, które zostały uzupełnione klastrem złożonym z czterech systemów liniowych  Outline Mantas. Dodatkowo, dla zapewnienia wymaganej uniwersalności systemu nagłośnieniowego, fronty będą mogły być zamontowane zamiennie nad systemami liniowymi lub wzdłuż sceny.Za dół pasma wpływający bezpośrednio na nasze odczucia w amfiteatrze odpowiedzialnych jest dwanaście subwooferów Outline DBS 18-2, które w zależności od sytuacji mogą zostać umieszczone po obu stronach sceny, wzdłuż muszli koncertowej lub pod systemami liniowymi.Nagłośnienie sceniczne w Tokajskim Amfiteatrze napędzane jest ośmioma końcówkami mocy T7, sześcioma T11 i dwoma, wyposażonymi w procesor efektów modelami T5 DSP. Do wzmacniaczy możliwym jest bezpośrednie skierowanie cyfrowego sygnału w standardzie AES, lecz Fazekas skonfigurował na potrzeby mniejszych wydarzeń analogowe wejścia, aby w amfiteatrze można było również skorzystać z analogowych konsolet.Realizator w swoim projekcie uwzględnił również boczne dogłośnienie, na które składa się osiem systemów liniowych Mantas wspieranych czterema subwooferami  DBS 18-2s. Klastry napędzane są czterema końcówkami T5 DSP i dwoma T11. Dogłośnienie boczne alternatywnie może pracować niezależnie od głównego nagłośnienia, choć jego głównym przeznaczeniem jest zwiększenie precyzji pokrycia widowni.  „Osiągnęliśmy nasz cel – widzowie z przodu, w środku jak i z tyłu widowni będą mieli identyczne doznania, niezależnie od tego czy przyjdą na sceniczne dzieło wokalno-instrumentalne, czy zgromadzą się, aby posłuchać orkiestry symfonicznej, zespołu rockowego czy artysty grającego muzykę elektroniczną” – wyjaśnia pełen entuzjazmu dla uzyskanych wyników Tamas Fazekas.

Tagi:

outline