L-Acoustics K2 bohaterem nowojorskiej premiery filmu “X-Men: Przeszłość, która nadejdzie”.

L-Acoustics K2 bohaterem nowojorskiej premiery filmu “X-Men: Przeszłość, która nadejdzie”.  Światowa premiera filmu “X-Men: Przeszłość, która nadejdzie” odbyła się w Javits Convention Center na Manhattanie. Nie mogło się obyć bez systemu przestrzennego dźwięku 5.1, który zrealizowano na najnowszym systemie L-Acoustics: K2. Premiera tego kinowego hitu, który kosztował 200 milionów dolarów była olbrzymim wydarzeniem. Ekran, na którym wyświetlono film miał szerokość około 23 metrów. Pokaz wymagał również reprodukcji przestrzennego dźwięku, który jest niezwykle istotnym elementem dzieła. Ale Centrum Javits to nie jest kino. Olbrzymia szklana od podłogi do sufitu szklana ściana ukazuje piękne widoki na rzekę Hudson oraz New Jersey, ale stwarza jednocześnie niekomfortowe warunki akustyczne, powodując odbicia dźwięku mogące spowodować akustyczny koszmar.Producent wydarzenia Samantha Sackler zdecydowała się na zatrudnienie firmy See Factor Industry, która przez długie lata zajmowała się tego typu wydarzeniami i tym razem zaproponowała zastosowanie najnowszego systemu marki L-Acoustics. Specjaliści AV stworzyli system 5.1  wykorzystując 24 moduły K2, 12 subwooferów SB28 oraz 16 współosiowych monitorów podłogowych 15XT HiQ – wszystko kontrolowane i zasilane przez LA8. Specjaliści z See Factor konsultowali swoje pomysły ze specjalistami z Dolby oraz Digital Media Systems, aby odpowiednio wyliczyć wszelkie parametry systemu, ostrożnie dobrać opóźnienia między zestawami oraz obliczyć pokrycie dźwiękiem.  W tak pogłosowym środowisku nie jest to prostą sprawą. Jak twierdzi Mark Friedman z See Factor, nieczęsto zdarza się, aby podczas filmowych premier stosowano tak duże systemy, jednak w przypadku tego olbrzymiego pomieszczenia nie można użyć czegoś mniejszego. Tutaj należało zastosować elastyczny i przemyślany system nagłośnieniowy – taki jak K2. Konfiguracja składała się z trzech gron po osiem modułów każde (LCR) oraz ośmiu zestawów  115XT HiQ umieszczonych z każdej strony pomieszczenia jako głośniki przestrzenne. W przypadku grona znajdującego się najbliżej szklanej ściany wykorzystano technologię PANFLEX, która umożliwia asymetryczne ustawianie pokrycia dźwiękiem w poziomie. Grono to zostało ustawione tak, że lewa strona posiadała 35-stopniową dyspersję, a prawe 55-stopniową. Pozwalało to na skupienie energii akustycznej na obszarze, w którym znajdowała się publiczność, a nie na szklanej ścianie. Kąty zostały policzone przez oprogramowanie Soundvision 3D, które pozwala na zaprojektowanie kompletnego systemu oraz jego symulację. System został okrzyknięty superbohaterem wśród innych systemów, gdyż to właśnie dzięki technologii PANFLEX możliwe było zrealizowanie tego przedsięwzięcia.Za kalibrację systemu był odpowiedzialny David Berti, inżynier Dolby, który stwierdził, że strojenie tak przygotowanego systemu było bardzo proste i przyjemne.