Google Analytics
624
Udostępnij
Udostępnij
Wyślij link
Wydarzenia > Konkurs Piosenki Eurowizji 2017
25-06-2017

Konkurs Piosenki Eurowizji 2017



Konkurs Piosenki Eurowizji jest produkcją pod wieloma względami rekordową. Po pierwsze dlatego, że co roku koncert finałowy śledzi trzysta milionów widzów, a półfinały od stu do stu pięćdziesięciu milionów, co czyni wydarzenie największą imprezą telewizyjną na świecie, której w kwestii oglądalności dorównuje tylko otwarcie olimpiady, organizowane jednak co cztery lata… Produkcja bije także rekordy pod względem rozwiązań technicznych wykorzystywanych do jej realizacji, o czym może świadczyć tylko kilka liczb z tego roku. Łącznie w halach Expo pod dachem podwieszono 240 ton sprzętu, 1816 opraw oświetleniowych, zaś całościowe zużycie prądu wynosiło 7 megawatów, które dostarczało osiemnaście agregatów zużywających 20 000 litrów ropy każdego dnia. Co nie jest zadaniem łatwym, udało się również zbliżyć do limitu niezwykle wydajnego systemu sterowania grandMA2, który zarządzał w trakcie konkursu prawie 89 000 parametrów!

 

 

Każdego roku na łamach „Muzyki i Technologii” po zakończeniu Konkursu Piosenki Eurowizji publikowaliśmy przynajmniej kilka newsów mówiących o wykorzystanych urządzeniach oświetleniowych czy nowych rozwiązaniach z departamentu audio. W tym roku, po raz pierwszy w historii, gościliśmy w Kijowie w trakcie przygotowań oraz transmisji, przyglądając się, jakie środki i rozwiązania zastosowano w trakcie tegorocznej edycji.

 

 

Konkurs Piosenki Eurowizji jest wydarzeniem organizowanym corocznie od 24 maja 1956 roku. Udział biorą w nim reprezentacji delegowani przez publiczne stacje telewizyjne zrzeszone w Europejskiej Unii Nadawców Publicznych. W trakcie dwóch półfinałów wybierani są finaliści, którzy dołączają w konkursie finałowym do reprezentantów tzw. wielkiej piątki, czyli krajów wpłacających największe środki na organizację imprezy, którymi są Niemcy, Francja, Hiszpania, Wielka Brytania i Włochy. Grand Prix konkursu oraz charakterystyczną statuetkę w postaci kryształowego mikrofonu zdobywa ten reprezentant, który zdobędzie największą liczbę punktów w głosowaniu telewidzów oraz jury z każdego kraju biorącego udział w konkursie.

 

 

Po wygranej w Sztokholmie w 2016 roku przez tatarską artystkę Jamalę, tegoroczna edycja imprezy zgodnie z zasadami została zorganizowana w państwie zwycięzcy, a dokładnie na Ukrainie, w Międzynarodowym Centrum Wystawienniczym w Kijowie.

 

 

Przygotowania do realizacji imprezy trwały praktycznie od zakończenia poprzedniej edycji, natomiast prace na miejscu, w Kijowie, rozpoczęły się już na początku lutego. Ciekawostką może być fakt, że zgodnie z umową podpisaną z włodarzami hali czas na demontaż wynosił zaledwie siedem dni! Managerem całej produkcji już po raz kolejny był zdobywca nagrody Production Manager od the Year 2017 – Ola Melzig.


GALERIA ZDJĘĆ


PRODUCENT: MA Lighting - www.malighting.com

DYSTRYBUTOR: LTT - www.ltt.com.pl

CAŁY TEKST TEGO ARTYKUŁU
można przeczytać w Magazynie
Muzyka i Technologia
7/ 2017
ZAMÓW

CZYTAJ TAKŻE:

NAJNOWSZE WYDARZENIA

ARCHIWUM

NADCHODZĄCE WYDARZENIA


TESTY


MA Lighting GrandMA MA-NET



PRENUMERATA PAPIEROWA


Ekskluzywne wydanie papierowe!
ZAMÓW
OSZCZĘDNOŚĆ I WYGODA

PRENUMERATA ELEKTRONICZNA


Przeczytaj jako pierwszy!
Ściągnij na tablet i smartfon
ZAMÓW (iOS)
ZAMÓW (Android)