Joseph Magee pracował przy wielu produkcjach m.in. Muppety, Ratując pana Banksa, Spiderman 3 i aktualnie Perfect Picth 2.

Praca osoby wykonującej miks muzyki filmowej jest szczególnie odpowiedzialna. Jego „dzieło” musi bowiem dobrze brzmieć nie tylko na systemie kina domowego, głośnikach komputerowych czy dowolnego typu słuchawkach, ale także na potężnych systemach kinowych, gdzie słyszalny jest każdy detal. Dlatego nie dziwi, że specjaliści w tej dziedzinie zaopatrują się w najwyższej klasy systemy monitorowe. Weźmy na przykład Josepha Magee, który pracował przy wielu produkcjach ostatnich lat – m.in. Muppety, Ratując pana Banksa czy też Spiderman 3. W przypadku aktualnie realizowanej produkcji, czyli Perfect Picth 2, zadanie Magee jest szczególnie trudne, albowiem 95 procent wykonań utworów śpiewanych a cappella na żywo, rejestrowanych w trakcie kręcenia ujęć, powstaje w całkowicie nowym studiu Baton Rouge, zbudowanym specjalnie na potrzeby tej produkcji. Zazwyczaj sytuacja taka, gdy realizator musi pracować w miejscu, którego pod względem akustycznym nikt właściwie jeszcze nie zna, jest nie do pomyślenia. Jednak dla Josepha nie stanowi to problemu – przystępując do pracy postanowił wykorzystać najnowsze monitory referencyjne JBL, czyli M2, ze wsparciem pod postacią aktywnych monitorów LSR308. Dlaczego? „Myślę, że wielu ludzi postrzega M2 jako monitory, które powinny być zainstalowane w reżyserce na stałe, dostrojone do jej akustyki, i tak już pozostawione na zawsze. Prawda jest jednak taka, że te głośniki brzmią doskonale same z siebie, od razu po wypakowaniu i podłączeniu do wzmacniaczy, a zatem zabranie ich do Baton Rouge było bardzo prostą decyzją” – mówi Magee.  Ponieważ M2 są monitorami pasywnymi, toteż Magee zaopatrzył się także we wzmacniacze Crown I-Tech 5000 HD z zaprojektowanym specjalnie dla niego programowym panelem HARMAN HiQnet System Architect, poprzez który może on w prosty sposób zaprogramować korekcję pomieszczenia w procesorach DSP wzmacniaczy. Jak wspomniano, do nowego studia pojechały z Josephem nie tylko M2, ale też monitory bliskiego pola JBL Series 3 LSR308, zbudowane z wykorzystaniem takich samych falowodów. „Prawdę mówiąc, kiedy po raz pierwszy odsłuchiwałem M2 w studiu TODD-SOUNDELUX, nie do końca rozumiałem, co słyszę. Olśniło mnie dopiero gdy zacząłem pracować na LSR308 w domowym studiu. Po prostu nie byłem przyzwyczajony do takiej szczegółowości brzmienia i przestrzeni, jaką zapewniają te monitory” – mówi Magee, dodając „Osobiście widzę bardzo wiele możliwości zastosowań M2, i to w najrozmaitszych aplikacjach”.

Tagi:

jbl