Google Analytics
156
Udostępnij
Udostępnij
Wyślij link
> Coldplay „A Head Full of Dreams”
30-10-2017

Coldplay „A Head Full of Dreams”



Cały system nagłośnieniowy używany w trakcie tej trasy został skonfigurowany w oparciu o rozwiązania marki d&b audiotechnik, głównie serii J.

 

Coldplay jest zespołem, który przykłada niezwykłą wagę nie tylko do każdego kolejnego albumu i swojego wizerunku, ale także bardzo poważnie traktuje każdy kolejny występ. Można było się o tym przekonać już w trakcie wielu wcześniejszych koncertów grupy w naszym kraju, a także podczas występu formacji w trakcie „Super Bowl 50. Halftime Show” w 2016 roku czy śledząc ich poczynania na kilku ostatnich trasach koncertowych. Zarówno produkcja, jak i sami artyści przywiązują ogromną wagę nie tylko do tego, jak brzmią ich występy live, ale także do reżyserii i towarzyszącej im oprawy. A ta zawsze jest na najwyższym poziomie, tworząc magiczny świat Coldplay.

 

Nie inaczej jest w przypadku ostatniej trasy grupy zatytułowanej „A Head Full of Dreams”, która z pewnością nawet długo po zakończeniu będzie na ustach nie tylko fanów, ale i specjalistów z branży live na całym świecie. Mieliśmy przyjemność zajrzeć za kulisy trasy i na własne oczy przekonać się, jak w trakcie koncertów był skonfigurowany system miksujący DiGiCo, jak wyglądała konfiguracja armii zestawów głośnikowych d&b audiotechnik, jak przesyłane były sygnały w pętli Optocore oraz jakie rozwiązania oświetleniowe Clay Paky, Martin, Robert Juliat oraz Prolight zostały wykorzystane przez realizatorów światła. A co więcej – zapytać samych zainteresowanych, co zdecydowało o wyborze konsolet Hog 4.

Chociaż Coldplay świętował w ubiegłym roku dopiero swoje dwudziestolecie, co w porównaniu z największymi dinozaurami rocka na świecie wydaje się być niedługą historią, to w tym okresie zdążył bardzo mocno wpisać się w krajobraz światowej muzyki, zdobywając serca fanów i wielokrotnie świętując zwycięstwa w najbardziej prestiżowych plebiscytach muzycznych świata. Wśród nagród znajdujących się w zbiorach zespołu można wskazać takie wyróżnienia jak nagroda Grammy, Brit Award, MTV Video Music Award, Billboard Music Awards, Hollywood Film Awards, Teen Choice Awards, BBC Music Awards czy GQ Awards.

Ta liczba różnorodnych nagród nie powinna nikogo dziwić, biorąc pod uwagę niesłabnącą od lat popularność zespołu zarówno na antenach radiowych całego świata, jak i w telewizji. O zasięgu twórczości może świadczyć również fakt, że nawet osoby niebędące zagorzałymi fanami grupy są wstanie wskazać ich najpopularniejsze kompozycję, a takie utwory jak „Clocks”, „Viva La Vida”, „Paradise” czy „Adventure Of a Lifetime” nucą słuchacze na całym świecie.

Coldplay to jednak nie tylko zespół wydający świetne płyty, ale także grupa wybitnie koncertowa, której kolejne trasy są nie tylko ucztą muzyczną, ale przede wszystkim wyjątkowym spektaklem. Za sprawą Live Nation już po raz kolejny w tym roku o niezwykłości koncertów grupy Coldplay mogli przekonać się również polscy fani, goszcząc na jedynym polskim koncercie trasy „A Head Full of Dreams” zorganizowanym na PGE Narodowym.

 

Szef techniki Coldplay Tony Smith (z lewej) i inżynier systemu Jack Murphy.

 

Mobilne Abbey Road

Aby zapewnić pełną powtarzalność każdego z koncertów, niezależnie od miejsca i warunków, w jakich się odbywa, ekipa Coldplay podróżuje z własnym systemem nagłośnieniowym, skonfigurowanym według potrzeb danej przestrzeni. Jego sercem jest control rig, a więc konsolety, racki z efektami, mikrofony, systemy bezprzewodowe i dystrybucja sygnałów. Niezależnie od tego, czy zespół gra na festiwalu, w studiu telewizyjnym, czy jest to ich własna produkcja na stadionie lub w hali, zawsze towarzyszy temu dokładnie taki sam zestaw rozwiązań na stanowiskach FOH, MON i na scenie.

W trasę „A Head Full of Dreams” realizator frontowy zespołu Dan Green zdecydował się zabrać dwie konsolety DiGiCo SD7. Jedna z nich jest przypisana tylko zespołowi Coldplay, natomiast na drugiej realizowane są suporty. Oczywiście obydwie konsolety pracują w sieci, zatem gdyby pojawiły się jakieś problemy z konsoletą główną, można od razu przesiąść się na drugą deskę. Ze względu na fakt, że Dan Green jest realizatorem, który pracuje z grupą Coldplay już od ponad dwudziestu jeden lat, zarówno w trakcie koncertów, jak i w studiu, doskonale zna oczekiwania zespołu i brzmienie grupy w warunkach live. Aby uzyskać rezultaty najbardziej zbliżone do płyt Coldplay, Dan postanowił zabrać z sobą w trasę hybrydowy system miksujący składający się z cyfrowych konsolet, pluginów oraz potężnych racków zawierających jego „ulubione klocki”, na których pracuje również w studiu.

 

Tekst i zdjęcia:

Łukasz Kornafel

Muzyka i Technologia


GALERIA ZDJĘĆ


PRODUCENT: d&b audiotechnik - www.dbaudio.com

DYSTRYBUTOR: Konsbud Audio - www.konsbud-audio.pl

CAŁY TEKST TEGO ARTYKUŁU
można przeczytać w Magazynie
Muzyka i Technologia
11/ 2017
ZAMÓW

CZYTAJ TAKŻE:

NAJNOWSZE WYDARZENIA

ARCHIWUM

NADCHODZĄCE WYDARZENIA



PRENUMERATA PAPIEROWA


Ekskluzywne wydanie papierowe!
ZAMÓW
OSZCZĘDNOŚĆ I WYGODA

PRENUMERATA ELEKTRONICZNA


Przeczytaj jako pierwszy!
Ściągnij na tablet i smartfon
ZAMÓW (iOS)
ZAMÓW (Android)