Google Analytics
794
Udostępnij
Udostępnij
Wyślij link
Wydarzenia > Bal Mistrzów Sportu Warszawy z firmą Groda
27-02-2015

Bal Mistrzów Sportu Warszawy z firmą Groda



 

Z pewnością najbardziej znanym i najpopularniejszym konkursem wyróżniającym najlepszych sportowców danego roku jest plebiscyt organizowany przez „Przegląd Sportowy”. Spora część z nominowanych i nagradzanych w nim sportowców jest mieszkańcami Warszawy. 13 lutego br. stolica postanowiła wybrać najpopularniejszego sportowca oraz sportową imprezę roku już po raz piętnasty, nagradzając sukcesy swoich znanych mieszkańców.

 

Chociaż produkcji nie towarzyszy taki rozmach jak w ogólnopolskim plebiscycie, to jednak tegoroczna, jubileuszowa edycja może pochwalić się bardzo rozbudowanym anturażem, o który zadbały Stołeczna Estrada, Pro4Media oraz firma Groda, która przywiozła do Areny Ursynów kilka zupełnie nowych urządzeń.

 

 

Sukcesy sportowców wywodzących się czy mieszkających w Warszawie są niewątpliwym powodem do dumy zarówno dla samego miasta, jak i stołecznych włodarzy. Okazją, aby podziękować za godną reprezentację stolicy i jej promocję oraz pogratulować sukcesów i wyróżnić tych najpopularniejszych sportowców, jest zorganizowany w tym roku już po raz piętnasty Plebiscyt na Najlepszych Sportowców Warszawy. Głosy na sportowców były zbierane na specjalnie stworzonej stronie internetowej, a także na stronach urzędów dzielnic, ośrodków sportu i rekreacji oraz stronach partnerów wydarzenia od 9 stycznia do 6 lutego. Nagrody zostały przyznane 13 lutego na gali zorganizowanej w Arenie Usynów. Wyróżniono m.in. najlepszego sportowca roku, trenera roku, sportową osobowość roku i nadzieję olimpijską. Oprócz niewątpliwych wyrazów sympatii, laureat tytułu Najlepszego Sportowca Roku został także Sportową Twarzą Warszawy 2015 roku. Po raz kolejny tytuł ten otrzymała Anita Włodarczyk.

 

 

Pierwszym krokiem w przygotowaniach do realizacji jubileuszowego, XV Balu Mistrzów Sportu Warszawy było spotkanie, w którym uczestniczyła firma Groda, scenograf Cezary Ponikiewski oraz Stołeczna Estrada. Odbyło się ono w Arenie Usynów, w której zrealizowane zostało całe przedsięwzięcie. W trakcie spotkania ustalono podział poszczególnych elementów produkcji między ekipy. Ze względu na fakt, że Stołeczna Estrada dysponuje swoim sprzętem oświetleniowym, jak i konstrukcjami, ustalono, że po stronie Stołecznej Estrady będzie zapewnienie klimatu w hali oraz w foyer, natomiast firma Groda skupi się na wyglądzie sceny oraz multimedialnym żyrandolu. Po ustaleniu wszystkich elementów przystąpiono do rysowania całego projektu w programie WYSIWYG Perform R34.

 

Przed przystąpieniem do wieszania oświetlenia w hali, trzeba było oczywiście podwiesić konstrukcje pozwalające na instalację poszczególnych opraw w wynikających z projektu miejscach. Możliwości podwieszeniowe hali to 300 kg co węzeł, który przypada mniej więcej co 4 m. Wysokość hali to natomiast 12,6 m do belki. Wszystkie podwieszenia w przypadku tej produkcji były zrobione przez alpinistów. Jest też druga metoda ich realizacji, czyli zrobienie podwieszeń z wózka, lecz – jak przyznała ekipa – podwieszenia alpinistyczne znacznie skróciły czas montażu. Jak już wspomnieliśmy, konstrukcje pod światło kontrowe i front zapewniła Stołeczna Estrada, natomiast firma Groda dostarczyła boczne łuki na scenie – było to koła o średnicach 3, 5 i 8 m firmy Prolyte. W obrębie hali, nad stolikami, przy których zasiedli zaproszeni goście, zainstalowano sześćdziesiąt PAR-ów CP62 z filtrami L105 (orange) oraz L129 z filtrami frost. Oprawy te dostarczyła Stołeczna Estrada. Firma Groda przywiozła dwa mocne urządzenia Clay Paky Alpha Profile 1500, które pozwoliły wyświecić na czarnym materiale gobo z wizerunkami sportowców.

 

Bardzo interesującym elementem, który znacząco podniósł walory wizualne całej oprawy, był żyrandol zainstalowany w centralnej części hali. Jego instalacja przebiegła w sposób kilkuetapowy. Pierwszy krokiem było podwieszenie konstrukcji w formie krzyża o długości ramion wynoszącej 8 m, wykonanego z kratownic Prolyte H40R. Do tego elementu, w miejscu, gdzie przecinały się kratownice, z pomocą steelfleksów przypięto koła o wielkościach 5 i 12 m. Do wewnętrznej części pięciometrowego koła ekipa zawiesiła szesnaście sterowników TLD-612 firmy SGM. Z każdego sterownika wychodziło trzydzieści sześć pasków SGM LB-100 (sześć wyjść razy sześć kurtyn LB-100) przyczepionych do zewnętrznego koła.

Projekt całej przestrzeni został przygotowany w taki sposób, by osią wszystkich wydarzeń była scena wypełniająca wraz z wingami scenograficznymi jeden z boków hali. Naturalnie największa część opraw oświetleniowych została zainstalowana właśnie na scenie i w jej bezpośrednim sąsiedztwie.
Oświetlenie frontowe sceny zrealizowano z pomocą ośmiu fresneli 2 kW, czterech spotów Martin MAC 700 Profile dostarczonych przez firmę Groda oraz dwunastu opraw DTS Nick Wash, które zapewniła Stołeczna Estrada. W kontrze zainstalowano dwanaście modeli Sunstrip ACT marki Showtec dostarczonych przez Estradę, a także jedenaście Martin MAC Aura, sześć Clay Paky Alpha Beam 300 oraz trzynaście Robe Robin BMLF – wszystkie przywiezione przez rentalowca z Ostrołęki. Jako oświetlenie publiczności zainstalowano cztery Blindery 4DWE.

 

Firma Groda ma od niedawna w swoim parku oświetleniowym oprawy Robe Robin BMLF. Już po pierwszych realizacjach wszyscy zgodnie przyznali, że są to świetne lampy, odznaczające się bardzo wysokimi parametrami świetlnymi i dużą jasnością przy równoczesnej relatywnie niewielkie wadze. Egzemplarze Robe Robin BMFL, które zainstalowano na omawianej produkcji, przyjechały wprost z firmy Prolight, polskiego dystrybutora marki. Jak przyznała firma Groda, lampy wybrano przede wszystkim ze względu na fakt, że potrzebowano urządzenia typu spot z CMY, które w kolorach i z gobosami przebije się przez washe. BMFL oczywiście nie miał z tym najmniejszego problemu. Jako najmocniejsze punkty nowego zakupu, rentalowiec wskazał dużą moc, szybki system CMY i zoom, a także duży zakres możliwych do uzyskania kątów świecenia. Warto dodać, że w centralnej części sceny zainstalowano ekran o wymiarach 11 × 6,5 m rozpięty na kracie Prolyte. Do wyświecenia obrazu na nim wykorzystano projektor Barco o mocy 20 000 ANSI dostarczony przez firmę Pro4Media.

 

Uzupełnieniem oprawy zainstalowanej na scenie była scenografia znajdująca się po dwóch stronach sceny. Jak powiedziała ekipa firmy Groda:Do postawionych uprzednio słupów prze Stołeczną Estradę przyczepione zostały połowy kół trzy-, pięcio- i ośmiometrowych. Uprzednio zaznaczono miejsca mocowania sprzętu, następnie montowane było oświetlenie z rusztowania (po jednej osobie na piętrze, tzw. metodą podaj dalej).”

Na połówkach zainstalowano trzydzieści sześć opraw Martin MAC 101 oraz czterdzieści osiem listew Pixyline 18 marki OXO pracujących w trybie siedemdziesięciodwukanałowym.

 

Cały system pracujący w Arenie Ursynów został opięty z pomocą jedenastu linii DMX odpowiadających za światło i trzydziestu dwóch linii dla scenograficznych elementów marki SGM.  Całe widowisko zostało zrealizowane przy pomocy konsolety MA Lighting grandMA2 light z dodatkowym wingiem, za którą zasiadł Bartosz „Duchu” Duszak. Do przetwarzania danych i wypuszczania linii DMX wykorzystano jeden procesor MA Lighting NPU oraz dwa NSP. Patchowanie i wstępne programowanie zostało zrealizowane w showroomie przy pomocy oprogramowania WYSIWYG R34. Scenariusz został dostarczony w dniu imprezy, natomiast kolorystyka i wygląd sceny pod daną część imprezy ustalano w trakcie przygotowań ze zleceniodawcą, a więc ze Stołeczną Estradą. Wszystkie submastery były umieszczone na wingu, tak aby były pod ręką i można było nimi w razie konieczności manipulować. W obrębie konsolety głównej realizator miał pod ręką speedmastery, pamięci bazowe, flashe, akcenty, efekty typu stroba itp. Jako sterownik do scenograficznych elementów firmy SGM wykorzystano oprogramowanie Madrix 3.3 Professional.

Warto wspomnieć również o napełnionych helem balonach, unoszących się pod dachem hali, które oświetlane w trakcie kolejnych odsłon gali tworzyły bardzo interesujący efekt, wyglądały bowiem, jakby były zaopatrzone w wewnętrzne źródła światła. Do wytworzenia dymu w trakcie realizacji wykorzystano maszynę MDG Atmosphere. 


Groda www.groda.pl

 

Stołeczna Estrada www.estrada.com.pl

 

Pro4Media pro4media.pl

OBSŁUGA TECHNICZNA: Groda - www.groda.pl Pro4Media - www.pro4media.pl Stołeczna Estrada - www.estrada.com.pl

NAJNOWSZE WYDARZENIA

ARCHIWUM

NADCHODZĄCE WYDARZENIA



PRENUMERATA PAPIEROWA


Ekskluzywne wydanie papierowe!
ZAMÓW
OSZCZĘDNOŚĆ I WYGODA

PRENUMERATA ELEKTRONICZNA


Przeczytaj jako pierwszy!
Ściągnij na tablet i smartfon
ZAMÓW (iOS)
ZAMÓW (Android)